Sosem látott magasságokba szökött fel a fitnesszel kapcsolatos startupok forrásbevonása, csak idén 153 milliárd forintot (580 millió dollár) szereztek a terveik megvalósítására – olvasható a CB Insights összeállításában. A teljes összeg persze ennél sokkal nagyobb, mintegy 449 milliárd forintnak megfelelő amerikai dollárt tudtak összeszedni vállalkozásaik felfuttatására.
A startupok okosruházattal, háromdimenziós modellezéssel, kiterjesztett és virtuális valóságot megvalósító alkalmazásokkal mennek neki a hagyományos sportiparnak. A mobil- és felhőalapú megoldások, a hordható kütyük és az önkiszolgáló platformok terjedése már korábban is nagy nyomást helyezett a hagyományos gyártókra, a szembenállás a fejlesztésekre jutó összegek növekedésével mostanra kiéleződni látszik.
A fitnesszel foglalkozó újító vállalkozások tíz kategóriába sorolhatók be. A legnagyobb összeget bevonzó kategória az okosruha és -kiegészítő eszközöké, közülük a legnagyobb az Athos Works, amely mintegy 13 milliárd forintnyi tőkére tett szert. A kínai Huami Technology több mint 9 milliárd forintot vonzott eddig be, ráadásul az okoseszközöket forgalmazó cég a korábban etalonnak számító Fitbitet is megelőzte az eladásokban.
A fitneszszoftverek is jelentős erőt képviselnek, elsősorban az edzőtermi bérleteket kezelő, a számlázó és a belépők árazását végző alkalmazások népszerűek. A harmadik legnagyobb kategória az önkiszolgáló edzésprogramokat kínáló cégeké. Közülük a Peloton Interactive (képünkön) megoldása emelkedik ki, amely közel 115 milliárd forintnak megfelelő amerikai dollár tőkét vonzott be, amivel a legsikeresebb startupok közé került, a céget egy lapon emlegetik az Uberrel, a Xiaomivel és az Airbnb-vel. A többi kategóriában is találhatók nagy sikerrel kecsegtető vállalkozások, azonban egy-két kivételtől eltekintve ezeknél a legsikeresebbek is „csupán” 1-2 milliárd forintnak megfelelő amerikai dollárt szedtek eddig össze ötleteik megvalósítására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.