Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) kedden közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 0,7 százalékkal, éves szinten pedig 3,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők havi szinten 0,6 százalékos, éves bázison pedig 2,7 százalékos növekedést vártak, miután augusztusban az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal csökkent, éves összehasonlításban pedig 2,3 százalékkal gyarapodott a kiskereskedelmi forgalom.
Az Európai Unióban havi szinten 0,3 százalékkal, éves összevetésben pedig 3,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben.
Tavaly szeptemberhez képest az euróövezetben 2,3 százalékkal, az unióban pedig 1,9 százalékkal nőtt az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a benzinkutaké 0,6 százalékkal, illetve 0,1 százalékkal csökkent. A nem élelmiszeripari termékek eladásai az euróövezetben 5,1 százalékkal, az unióban pedig 5,4 százalékkal ugrottak meg.
Az uniós tagállamok közül a legnagyobb mértékben Romániában (14 százalék), Máltán (9,8 százalék) és Írországban (8,2 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Csökkenést mértek Luxembourgban, 25,3 százalékot.
Havi összehasonlításban az euróövezetben 1,3 százalékkal emelkedett az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, a nem élelmiszeripari termékek eladásai pedig 0,5 százalékkal nőttek. Az unióban 0,9 százalékkal bővült az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása, a nem élelmiszeripari termékeké viszont 0,1 százalékkal esett vissza.
Augusztushoz képest leginkább Írországban (1,4 százalék), Dániában és Luxemburgban (egyaránt 1,3 százalék) és Franciaországban (1,2 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A legnagyobb csökkenést Nagy-Britanniából (2,2 százalék), Horvátországból (1,9 százalék) és Litvániából (1,0 százalék) jelezték.
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon éves szinten 5,9 százalékkal, augusztushoz képest pedig 0,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.