A kecskeméti központú Fornetti Kft.-t – pontosabban annak vagyonkezelő cégét – a világ harmadik legnagyobb fagyasztottpékáru-forgalmazójának számító, svájci-ír cégcsoport, az Aryzta vette meg, és azóta ez az egyik legeredményesebb vállalata.
Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója elmondta: a kecskeméti központú cég az elmúlt két évben közel 8 millió eurót költött a termelés fejlesztésére, és egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra is elkészültek a tervek.
A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon, így Lengyelországban, Görögországban és Ausztriában is megjelent, emellett megerősítette pozícióját Romániában és Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így itt elsősorban a partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég.
A vezérigazgató kiemelte, a jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a „bolt a boltban” koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a HORECA üzletágat, azaz a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik – tette hozzá Balthas Klein.
Bánhidi Attila, a Fornetti Csoport ügyvezetője, kereskedelmi és marketingigazgatója, az Aryzta AG CEE kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy Lengyelországban 2018 augusztusáig 50 franchise boltot, és nagyjából ugyanennyi „InStore Bakery”, vagyis „pékség a boltban” üzletet nyitnának, de hamarosan megjelenik a Fornetti Cipruson is. Ezek mellett jelenleg is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is – sorolta.
A cég közölte, jogtechnikai változás eredményeként a vagyonkezeléssel foglalkozó Fornetti Holding Kft. beolvad anyacégébe, az Aryzta Hungary Group Holdings Kft.-be, és így jogutóddal megszűnik. A változás a tulajdonosi struktúra egyszerűsítését szolgálja.
A fagyasztott pékáru értékesítés alapján a Fornetti Group a legfrissebb, 2017. július végével zárult üzleti évében 10,1 százalékkal növelte éves árbevételét, amelyhez a magyar vállalat 8,7 százalékos, a román 14,1 százalékos, a bolgár 24,4 százalékos növekedéssel járult hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.