Nem csak a zöld rendszám jelenti az eltérést a benzin- vagy dízelmotoros Focushoz képest a Focus Electricnél. Az első lökhárítóról hiányoznak a ködlámpafészkek, a bal első sárvédőn ott az elektromos töltőcsatlakozás, s „befalazták” az egyébként jobb oldalon hátul lévő tanksapkát. Az utastérben semmi eltérés nincs, leszámítva a váltókar melletti kapcsolót, amellyel a bedugott töltőkábel zárát lehet oldani – a tesztautónál ennek használata nélkül is ki lehetett húzni a kábelt a csatlakozóból. A részben digitális műszeregységben új menüpontokat találunk, továbbá pillangókat lehet gyűjteni az energiatakarékos vezetéssel. Ez utóbbi egyébként a szabályos közlekedést is lepontozza, az autópályán az óránkénti 130 kilométeres haladás nagyon nem tetszik neki.
A Ford mérnökei alapos munkát végeztek, a 147 lóerő teljesítményű és 250 newtonméter nyomatékú villanymotor ereje finoman érkezik meg, még nedves aszfalton sem kell kipörgő első kerekekre és elektronikus beavatkozásra számítani. Újrahangolták a felfüggesztést is, hiszen a hátsó tengely fölé beépített 33,5 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag miatt megváltozott a tömegeloszlás. Az elektromos Focus is jól fordul, és akár sportosan is vezethető.
Eddig szép és jó minden, de még hátravannak a gyenge pontok. Nem a padló alá, hanem a csomagtérben helyezték el az akkumulátort, amely így elfoglalja a poggyásztér nagy részét. A kábel a padló alatt rejtőzik, tehát ki kell pakolni ahhoz, hogy hozzáférjünk például egy bevásárlást követően. Maga a kábel hatalmas méretű műanyag keretet kapott, ami megnehezíti a cipelését. Pozitív, hogy leállításkor kiírja, mikorra lesz meg a teljes töltés, negatív, hogy még 20 százalékos maradék energiaszint mellett is 12-14 órát kell konnektoron tölteni, ráadásul az ígért 225 kilométer helyett 170 kilométer körül alakul a tényleges hatótávolság. A modell ára 12,95 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.