A stabilnak mondható 310-315-ös forint-euró árfolyam az új autók esetében nem indokolja, hogy a gyártók központilag emeljék az árakat, és ha extrém változás nem következik be a gazdaságban, nem is kell jelentős árváltozásra számítani jövőre. Vagyis az árak valójában a modellek technológiai felszereltségének változását, többletét követik le – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a 2,5 százalék körüli várható infláció sem eredményez áremelést az új járművek értékesítésekor.
A magyar piacon a Suzuki a legkelendőbb márka, Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője hangsúlyozta: nem lesz árváltozás az új év indulásakor. Idén az első 11 hónapban több mint 13 600 Suzukit értékesítettek Magyarországon.
A Porsche Hungaria kínálatának márkái közül gyakorlatilag egyik ára sem változik januárban, így például a Volkswagen személy- és haszonjármű-autóinak ára is marad a jelenlegi szinten. Az Audi és a Skoda esetében sem lesz változás – mondta Vérten Sándor, a piac meghatározó szereplőjének számító vállalat kommunikációs igazgatója. Kiemelte, hogy minden esetben a megrendeléskor érvényes ár számít. A Seat esetében viszont modelltől függően lesz változás. Ez inflációt követő korrekciós gyári áremelés, átlagosan egy százalék körül lesz, és az értékesítés napján érvényes árlista az irányadó.
A BMW Group Magyarország legutóbb 2017 novemberében adott ki friss árlistát, amely 2018. januárban is érvényes lesz – tájékoztatta lapunkat Salgó András, a társaság kommunikációs vezetője. A BMW Group évente kétszer ad ki új árlistát (tavasszal és ősszel), amely leköveti az aktuális modellévváltozásokat, frissítéseket, illetve új modellek megjelenését – tette hozzá Salgó.
Idén tovább araszolt a magyarországi újautó-értékesítés, az év végéig várhatóan 112 ezer új autó talál gazdára. Emellett egy másik kedvező elmozdulás is megfigyelhető: a magánszemélyek körében is nőtt a hitellel értékesített új személyautók aránya, így ez ma már meghaladja a harminc százalékot. Ehhez az kellett, hogy átláthatók legyenek a hitelkonstrukciók – mondta Gablini Gábor, aki szerint a fix kamatozású kölcsönök is a hitelfelvételi kedvet erősítették. Az ügyfelek tehát már sokkal kevésbé bizalmatlanok, ha hitelről van szó. Arra lehet számítani, hogy a kölcsönnel új autókat vásárlók aránya is tovább nő, és a következő években egyre több új autót értékesíthetnek Magyarországon. A Gémosz elnöke szerint az eladások 2020-ra elérhetik a 160-180 ezret.
Bár az új autók vásárlásakor áremelésre nem kell számítani, a szervizdíjak jelentősen nőni fognak – emelte ki Gablini. Ennek oka, hogy a márkaszervizeken túl a komplett autójavító ipar létszámhiánnyal küzd, miközben az autók száma jelentősen megemelkedett. Ráadásul az egyes műhelyek már nem tudnak többet fordítani technológiai fejlesztésekre. Mindeközben a szervizekben a nyugat-európai bérekkel kell versenyezniük a munkáltatóknak, épp ezért az áremelés akár két számjegyű is lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.