BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Januárban sem kerülnek többe az új autók

A várhatóan magasabb infláció, illetve a növekvő bér- és egyéb költségek ellenére nem drágulnak januárban az új autók – derült ki lapunk körkérdéséből.

A stabilnak mondható 310-315-ös forint-euró árfolyam az új autók esetében nem indokolja, hogy a gyártók központilag emeljék az árakat, és ha extrém változás nem következik be a gazdaságban, nem is kell jelentős árváltozásra számítani jövőre. Vagyis az árak valójában a modellek technológiai felszereltségének változását, többletét követik le – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a 2,5 százalék körüli várható infláció sem eredményez áremelést az új járművek értékesítésekor.

A magyar piacon a Suzuki a legkelendőbb márka, Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője hangsúlyozta: nem lesz árváltozás az új év indulásakor. Idén az első 11 hónapban több mint 13 600 Suzukit értékesítettek Magyarországon.

A Porsche Hungaria kínálatának márkái közül gyakorlatilag egyik ára sem változik januárban, így például a Volkswagen személy- és haszonjármű-autóinak ára is marad a jelenlegi szinten. Az Audi és a Skoda esetében sem lesz változás – mondta Vérten Sándor, a piac meghatározó szereplőjének számító vállalat kommunikációs igazgatója. Kiemelte, hogy minden esetben a megrendeléskor érvényes ár számít. A Seat esetében viszont modelltől függően lesz változás. Ez inflációt követő korrekciós gyári áremelés, átlagosan egy százalék körül lesz, és az értékesítés napján érvényes árlista az irányadó.

A BMW Group Magyarország legutóbb 2017 novemberében adott ki friss árlistát, amely 2018. januárban is érvényes lesz – tájékoztatta lapunkat Salgó András, a társaság kommunikációs vezetője. A BMW Group évente kétszer ad ki új árlistát (tavasszal és ősszel), amely leköveti az aktuális modellévváltozásokat, frissítéseket, illetve új modellek megjelenését – tette hozzá Salgó.

Idén tovább araszolt a magyarországi újautó-értékesítés, az év végéig várhatóan 112 ezer új autó talál gazdára. Emellett egy másik kedvező elmozdulás is megfigyelhető: a magánszemélyek körében is nőtt a hitellel értékesített új személyautók aránya, így ez ma már meghaladja a harminc százalékot. Ehhez az kellett, hogy átláthatók legyenek a hitelkonstrukciók – mondta Gablini Gábor, aki szerint a fix kamatozású kölcsönök is a hitelfelvételi kedvet erősítették. Az ügyfelek tehát már sokkal kevésbé bizalmatlanok, ha hitelről van szó. Arra lehet számítani, hogy a kölcsönnel új autókat vásárlók aránya is tovább nő, és a következő években egyre több új autót értékesíthetnek Magyarországon. A Gémosz elnöke szerint az eladások 2020-ra elérhetik a 160-180 ezret.

Bár az új autók vásárlásakor áremelésre nem kell számítani, a szervizdíjak jelentősen nőni fognak – emelte ki Gablini. Ennek oka, hogy a márkaszervizeken túl a komplett autójavító ipar létszámhiánnyal küzd, miközben az autók száma jelentősen megemelkedett. Ráadásul az egyes műhelyek már nem tudnak többet fordítani technológiai fejlesztésekre. Mindeközben a szervizekben a nyugat-európai bérekkel kell versenyezniük a munkáltatóknak, épp ezért az áremelés akár két számjegyű is lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.