A cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében a cégek kellő felkészülési időt kapnak – derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleményéből. A cégek kérését figyelembe véve a jogszabály átmeneti időszakot vezetett be az adóhivatali ügyek elektronikus intézésére. Ez azt jelenti, hogy a cégek – épp úgy, ahogy jelenleg – 2018-ban is a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül is kommunikálhatnak a NAV-val. A képviseleti jogosultságok változatlanok maradnak, azokat nem kell újra bejelenteni.
A 2018. december 31-ig tartó átmeneti időszakban a cég választ az ügyfélkapu és a cégkapu között. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.
Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, hiszen számukra továbbra is az ügyfélkapun keresztül történik a kommunikáció. Mindehhez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.
A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége már elektronikusan tartja a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal – tette hozzá a hatóság.
https://www.vg.hu/gazdasag/csokkenti-tarsasagok-adminisztraciojat-cegkapu-3-627925/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.