Éves összevetésben 4,7 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék (GDP) január-márciusban, jelentősen meghaladta az előző negyedévben mért 3,4 százalékot – adta hírül a hongkongi kormány. Ennél erősebb növekedést legutóbb 2011 második negyedévében mértek, akkor 5,3 százalékot.
Negyedéves összehasonlításban 2,2 százalékkal bővült a gazdaság január-márciusban, ami szintén az utóbbi hét év legerősebb üteme. Október-decemberben az előző negyedévhez képest 0,8 százalékkal gyarapodott a GDP.
Január-márciusban az export éves szinten 5,2 százalékkal emelkedett, különösen Kína, az Egyesült Államok és Európa esetében.
Az első negyedévi adatok még nem tükrözik az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségeket, ám a vita aggasztja a hongkongi vezetést a kereskedelemre és a befektetői hangulatra gyakorolt esetleges negatív hatások miatt.
Az éves infláció 2,4 százalékra rúgott az idei első negyedévben. A kormány arra számít, hogy felfelé ható nyomást gyakorolhat az inflációra az, ha a jelenlegi erős gazdasági feltételek nem változnak.
A hongkongi gazdaság növekedése nagyban függ a tőkemozgásoktól, a kereskedelemtől, a turizmustól és a Kínából érkező befektetésektől. A hazai fogyasztás növekedése, a Kínából érkező turisták számának emelkedése és a kiskereskedelmi forgalom bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy tavaly 3,8 százalékkal nőtt a gazdaság, jóval gyorsabb ütemben a 2016-ban mért 2,1 százaléknál.
A hongkongi kormány arra számít, hogy idén 3-4 százalékkal bővülhet a gazdaság, miközben a belső fogyasztás továbbra is erős marad, a fogyasztói hangulatot pedig a kedvező munkaerőpiaci és jövedelmi viszonyok is alátámasztják.
Az emberek fogyasztását és költekezési hajlandóságát a 3 százalék alatti munkanélküliségi ráta mellett a tőzsde erős teljesítménye is fokozta.
Bőven a kitűzött cél fölött bővült az első negyedévben a kínai gazdaság, amely jól halad a fogyasztásra, illetve a modern technológiát alkalmazó, környezetkímélő és magas minőségű termelésre való átállásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.