BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kapós a hazai, főleg, ha jó az ára

A vidékiek átlag felett, 80 százalékban árérzékenyek, a budapestiek körében 60 százalékos a vásárlást befolyásoló tényezők közül az ár.

A vásárlók csaknem háromnegyede vásárol élelmiszert az ár alapján, és csak alig több, mint fele tekinti elsődlegesnek a minőséget – derül ki a Médiaunió Alapítvány megbízásából az Ipsos által elvégzett vásárlói felmérésből. A Magyar élelmiszer-kutatás címen publikált anyag szerint

a vidékiek átlag felett, 80 százalékban árérzékenyek, a budapestiek körében 60 százalékos a vásárlást befolyásoló tényezők közül az ár.

Fotó: Kallus György / VG

A megkérdezettek 95 százaléka azt állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban azonban csak körülbelül minden harmadik vevőről mondható el, hogy meg is teszi.

Hazai terméket a vásárlók legnagyobb arányban zöldségből, gyümölcsből vásárolnak, a nagy többség a hús, a felvágott, valamint a tej, tejtermék és tojás kategóriában választ hazait, a többi termékkörben már bőven 50 százalék alá csappan a magyar terméket választók köre.

A hazai minden előtt! elnevezésű társadalmi célú kampány nyomán, ezer fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatásba bevontak válaszaiból kiderült, hogy a fogyasztók szerint a magyar élelmiszerek ízletesek, régre nyúlnak a hagyományaik, jó minőségűek, és az eredetük megbízható. A kutatás rávilágított azonban arra is, hogy bár a válaszadók mindössze egyötöde nézi meg a termék származási helyét, egyharmaduk állítja, hogy kifejezetten törekszik hazai termékek választására. Majdnem ugyanennyien egyáltalán nem tartják fontosnak a termék eredetét, noha a helyi termék frissebb, mert kevesebbet utazik, míg a polcokra ér, s a szállításakor még a környezetterhelés is kisebb, vagyis hazai élelmiszer vásárlásával környezettudatosak is vagyunk – áll a közleményben.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.