BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négy év alatt 1500 milliárdot költünk vasútfejlesztésre

A közlekedési szakpolitika központi eleme a gyors, kényelmes és versenyképes vasúti személy- és áruszállítás feltételeinek megteremtése – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken a MÁV fennállásának 150., valamint a MÁV Nosztalgia Kft. alapításának 25. évfordulója alkalmából szervezett nemzetközi vasúti járműparádé szakmai napján, a Magyar Vasúttörténeti Parkban.

Az ITM államtitkára hangsúlyozta,

a környezetkímélő, a közutak terhelését mérséklő, a közösségi közlekedés gerincét adó vasúti ágazat fejlesztését 2022-ig mintegy 1500 milliárd forint forrás segíti.

Mosóczi László szerint az ügyfélorientált szolgáltatói jövőkép megvalósítása elképzelhetetlen a járműpark lendületes korszerűsítése, minőségi cseréje nélkül.

Felidézte, hogy a MÁV-Start mára az európai államvasutak közül a legnagyobb, jelenleg 123 motorvonatból álló egységes elővárosi FLIRT-flottával rendelkezik.

A vasúttársaság jövő ősztől 11, a megkötött keretszerződés alapján pedig a későbbiekben összesen akár további 40 nagykapacitású, 600 férőhelyes motorvonatot állít forgalomba – mondta az ITM államtitkára.

Fotó: VG

Mosóczi László kiemelte, hogy a MÁV már nemcsak vevőként, hanem fejlesztőként saját termékével is képes megjelenni a vasúti járművek piacán,

a hazai innovációra építő IC+ kocsik közül három év alatt 20+70 darab készülhet el a Szolnokon megkezdett sorozatgyártásban.

Fónagy János, a Miniszterelnöki Kormányiroda nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkára köszöntőjében a magyar vasút történetének jelentősebb állomásairól beszélt, egyebek közt megemlítette, hogy 2010-ben az Orbán-kormány a korábban bezárt mellékvonalakból tízet újra indított.

Fónagy János kitért arra, hogy a 2013-ban elfogadott személyszállítási közlekedési törvényben a kötöttpályás közlekedés elsőbbséget kapott, megfelelő színvonalú, megbízható szolgáltatással pedig a vasút elnyeri az utasok bizalmát.

A Magyar Államvasutak és társaságai biztosítják mintegy 37 ezer család megélhetését

és több mint évi 1 millió személyszállító vonat továbbítását, a vasút lépésről lépésre fejlődik, korszerűsödik a hálózat, modern szerelvények szolgálják az utasok kényelmét – mondta Fónagy János államtitkár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.