Az Agóra konferenciát második alkalommal rendezték meg idén a Magyar Termék Nonprofit Kft. szervezésében. A „Keresd a vevőt és a dolgozót!” című programon olyan témákról hallhattak előadásokat és beszélgetéseket a résztvevő élelmiszeripari cégek, melyek egytől egyig fejlődésük kulcsterületei.
Zsigó Róbert nyitóbeszédében
Mint ismertette: a hazai vállalkozások fejlesztéseinek és a kormány következetes stratégiájának köszönhetően a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. Termelési értékben hazánk az EU 28-on belül a 16. és V4 tekintetében a 3. helyet foglalja el, valamint elmondható, hogy a 2015-ös évhez képest a termelési értékünk 3 százalékos növekedést ért el.
Az agrártárca államtitkára felhívta a figyelmet, hogy a magyar kormány számos intézkedésével támogatja a hazai élelmiszerek piacra jutását. Az élelmiszerek minőségének emelése, a vásárlói tudatosság fejlesztése, valamint a hatósági tevékenység hatékonyságának növelése érdekében tavaly júliusban „20 pontos akciótervet” fogadtak el. A Magyar Élelmiszerkönyv minőségi előírásainak szigorítása mellett
Az államtitkár szólt arról is, hogy egyes termékcsoportok esetében kialakul, másokéban tovább bővül a helyi termékek kiskereskedelmi értékesítése. Ezt ma már nemcsak a kormány vidékpolitikája ösztönzi, de a fenntarthatóság, a rövidebb ellátási lánc ökológiai szempontjai, valamint a fogyasztók növekvő tudatossága, magasabb igényei is sürgetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.