BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autómosókba is bevezetik az online kasszát

A cél az, hogy 2021-re a Nemzeti Adó- és Vámhivatal teljesen papírmentessé váljon.

Nagy lépésekkel folytatja a kormány a magyar adórendszer digitalizálását:

a cél az, hogy 2021-re a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) teljesen papírmentessé váljon.

Ennek érdekében az e-szja után következő lépésként idén januárban már a NAV készítette el az érintett cégek számára a jövedékiadó-bevallásukat, a következő nagy lépés pedig az áfabevallások adóhivatali elkészítése lesz – mondta Varga Mihály a szervezet évértékelő, évindító vezetői értekezletén. A pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy idén tovább folytatódik az adók csökkentése a szociális hozzájárulási adó júliusi mérséklésével, az szja-ban a családi kedvezmények emelésével – így a tavalyi 290 milliárd forint után ez további 200 milliárdos könnyítést jelent a cégeknek és a családoknak az idén.

Fotó: AFP

Az elmúlt években a NAV úgy tudta növelni a bevételeket, hogy az adóterhek számottevően csökkentek: a gazdaság fehérítéséből évente mintegy 400 milliárd forint pluszbevételhez jut a költségvetés.

A kormány éppen ezért az online kasszák kiterjesztését tervezi egyes automata – ember nélkül működő – szolgáltatásoknál, mint például az autómosók vagy a parkolóórák.

Sors László, a NAV-ot vezető államtitkár elmondta: az elmúlt években a fejlesztési források jelentős részét az informatikára költötték – ez folytatódik az idén is. Már kiépült az EKÁER-, az online kasszák és az online számlák rendszere – ennek köszönhetően hatalmas adatvagyon (tavaly éves szinten 27 milliárd adat) áll a NAV rendelkezésére. Bár még nem tudja ezeket valós időben feldolgozni az adóhivatal, de az a cél, hogy a beérkező adatok alapján az adóhatóság azonnali ellenőrzéseket tudjon lefolytatni, s közbeléphessen, ha arra szükség van.

A telje cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.