Kisebb meglepetést okozott, hogy az előrendelések alapján úgy tűnik, egyáltalán nincs akkora kereslet a Tesla Model 3-as, pénztárcabarát konstrukciójára, mint amire számítottak. A jelenségre reagálva az amerikai elektromosautó-gyártó megint csak arra figyelmeztetett, hogy 2019 első negyedévében negatív pénzügyi eredményei lehetnek.
A Tesla bejelentése szerint januártól márciusig 63 ezer autót szállítottak le, a korábbi szakértői becsléseket jócskán alulmúlva, de ami miatt még ennél is jobban fájhat Elon Musk cégvezér feje, hogy ez 31 százalékos visszaesés az előző negyedév viszonylatában.
A vállalat a rossz trendet azzal magyarázza, hogy az elmúlt időszakban a korábbi értékesítési területeken túl a nemzetközi piacokra koncentrált, ennek pedig az az átmeneti következménye, hogy a járművek leszállításának ideje is megugrik. Mindezt nehéz másképp értelmezni, mint hogy a tömeggyártásban relatív kevés tapasztalattal rendelkező Teslának nehézséget okoz, hogy megvesse a lábát Európában és Kínában.
Baden-württembergi kutatók egy olyan akkumulátoros fejlesztést jelentettek be, amely ezer kilométeres hatótávolságot biztosít. Az Innolith nevű technológia az ígéretek szerint tízszer nagyobb élettartamot biztosít az e-autóknak az eddigi lítiumos megoldásokkal összevetve. Ráadásul a teljes feltöltési ideje nagyjából 30 perc az eddigi mérések szerint.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.