Tovább romolhat a térségi – benne a magyarországi – közúti árufuvarozók helyzete, miután múlt pénteken az Európai Parlament plenáris ülése megszavazta a EU mobilitási csomagjában foglaltakat.
A problémát az okozza, hogy ezzel még jobban bebetonozódtak a kilenc tagállam – köztük Magyarország – ellenszavazata és egy tartózkodás ellenére megszavazott, tavaly decemberben az Európa Tanács által már jóváhagyott regulák, márpedig ezek egyes előírásait térségünk érintett társaságai nem vagy csak nagy áldozatok árán és hátrányok mellett tudnák teljesíteni.
„Most az a kérdés, hogy mikor kezdődnek meg az intézményközi egyeztetések a végső parlamenti jóváhagyás előtt a tervezetről.
Sajnos egyes hírek szerint a román elnökség nem erőlteti a tárgyalásokat, vélhetően azért, mert Románia gazdasági érdekei mások”
– válaszolt a Világgazdaság kérdésére Deli Andor fideszes EP-képviselő. Igaz,
a politikus úgy tudja, hogy az Európai Bizottság nagy erőkkel szorgalmazza a trialógus mielőbbi megkezdését, de a csomag jóváhagyása így is nagy valószínűséggel az EP-választások utánra marad.
Ennek az az oka, hogy az addig eltelő idő már kevésnek tűnik a trialógusokra, a parlamentnek pedig már csak egy plenáris ülése lesz, a jövő héten. A választásokig nem reméli az erőviszonyok érdemi javulását a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, sőt attól tart, hogy a csomag hatálybalépésétől végrehajtási és ellenőrzési káosz lesz a nemzetközi fuvarozásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.