A pekingi vámhatóság kedden azt közölte, hogy az ázsiai ország 160 ezer 467 tonna sertéshúst importált, ami 62,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Kína 818 ezer 703 tonna sertéshúst vásárolt külföldön az idei első fél évben, ami 26,3 százalék növekedés éves összevetésben.
Kínában 5,5 százalékkal, 24,7 millió tonnára apadt a sertéshús-termelés az első fél évben az országban tavaly megjelent sertéspestis miatt, amiért jelentős kényszervágást kellett végrehajtani.
Kína rendelkezik a világ sertés állományának a felével, valamint Kína a világ legnagyobb sertéshús előállítója és fogyasztója is.
A kínai statisztikai hivatal adatai szerint a sertésállomány 15 százalékkal, 347,61 millió egyedre esett az első fél évben.
A csökkenő sertésállomány és sertéshústermelés miatt jelentősen emelkedett a húsféleség nagykereskedelmi ára. A július 19-én záródott héten az átlagár 23,76 jüan (3,45 dollár, 1000 forint) volt. Júniusban egy kilogramm sertéshús átlagára még 750 forintnak, május utolsó hetében pedig még mintegy 600 forintnak megfelelő jüan volt.
Az első fél évben a baromfihús termelése 5,6 százalékkal, a marhahúsé 2,4 százalékkal, a bárányé 1,4 százalékkal nőtt Kínában. Kínában az első sertéspestissel fertőzött állományt tavaly augusztus elején fedezték fel.
Ázsiában először 2017 márciusában bukkant fel a betegség, mégpedig a Kínával szomszédos Szibériában. Az először Afrikában csaknem száz éve felfedezett betegség szinte kivétel nélkül halálos kimenetelű az állatok – Európában a sertések és a vaddisznók – esetében, de kórokozója az embert nem betegíti meg. A sertéspestis járványokat nehéz megfékezni, mivel nem létezik hatékony védőoltás ellene.
A sertéspestis járványt csak nagyon szigorú igazgatási és rendészeti intézkedésekkel lehet megállítani, az állattenyésztőknek pedig hatalmas anyagi veszteségeket okoz, hogy egyebek között meg kell semmisíteni a fertőzött állományt, fertőtleníteni kell a telephelyeket és hosszú ideig nem forgalmazhatják termékeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.