Párizsban szerdán jelentették be, hogy a francia kormány 3 százalékos különadót kíván kivetni azokra a nagy digitális szolgáltatókra, amelyek globálisan 750 millió eurós, Franciaországban pedig 25 millió eurós éves bevételre tesznek szert. A tervezett adó – amelyről csütörtökön szavaz a francia szenátus – mintegy 30 német, brit, spanyol, kínai és francia nagyvállalatot érint, de
köztük van az amerikai Apple, Facebook, Amazon és az Alphabet is, amely a Google anyavállalata.
„Az Egyesült Államokban komoly aggodalmat kelt, hogy a digitális adó, amelyet a francia szenátus csütörtökön várhatóan elfogad, méltánytalanul érint amerikai vállalatokat is” – fogalmazott Robert Lighthizer, amikor bejelentette, hogy Donald Trump elnök elrendelte a vizsgálatot az ügyben. A kereskedelmi főtárgyaló leszögezte: a vizsgálat célja „a várható adónem hatásainak és annak feltárása, hogy vajon a tervezett francia adónem diszkriminatív-e vagy ésszerűtlen, és megterheli-e vagy korlátozza az Egyesült Államok kereskedelmi tevékenységét”.
Elemzők szerint
a vizsgálat eredményétől függően az amerikai kormányzat akár ellenintézkedéseket – például büntetővámokat – vezethet be a francia termékekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.