A húsvét előtti bevásárlási időszak éves alapon több élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnál is számottevő forgalmi visszaesést hozott, amelynek mértéke április első felében 8-10 százalékos, közvetlenül az ünnep előtt, nagycsütörtökön és nagyszombaton pedig 10-15 százalékos volt, miközben a tranzakciószám is 25-30 százalékkal csökkent
– értesült iparági forrásokból a Világgazdaság. Ez az üzletláncok szempontjából azt jelenti, hogy hiába ugrott meg az egy vásárlásra jutó kosárérték, a kijárási korlátozások miatt a fogyasztók jóval ritkábban, összességében pedig kevesebbet költöttek.
A napi bevásárlások egyre kevésbé jellemzők, a többség a járvány miatt hetente kétszer vagy annál is ritkábban megy boltba. Ezzel összefüggésben a húsvéti bevásárlás a korábbi évekkel ellentétben az idén nem töltött ki csaknem két teljes hetet, hanem mindössze három napra koncentrálódott: múlt hét szerdára, csütörtökre, majd a nagypénteki munkaszünet után nagyszombatra.
Lapunk úgy tudja, hogy a tavaly áprilisi bázistól a hónap első felében összességében a hipermarketek maradtak el kevésbé, sokan alighanem abban bízva választották a legnagyobb alapterületű üzleteket a szupermarketek, diszkontok, kisboltok helyett, hogy egyrészt lehetőleg mindent megkapjanak egy helyen, másrészt könnyebben megtarthassák másoktól a javasolt kétméteres távolságot. Csakhogy
közvetlenül húsvét előtt fordult a kocka, és a többség újra a lakóhelyéhez közeli boltokat részesítette előnyben a hipermarketekkel szemben.
A negatív húsvéti kiskereskedelmi trendhez az is hozzájárul, hogy a veszélyhelyzet kihirdetését követő másfél hetet a karácsonyi szezont idéző vásárlói roham jellemezte. Abban a kiemelt időszakban a megszokottnak a két-háromszorosa is lehetett a forgalom, amely utána törvényszerűen visszaesett, hiszen a többség alaposan betárazott alapvető élelmiszerekből, háztartási vegyi árukból.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.