Harmadára esett az álláshirdetések száma március 16. óta az előző év azonos időszakához képest. Míg a turizmus és a vendéglátás terén szinte egyáltalán nincs hirdetés, addig a kiskereskedelem egyes szereplőinél soha nem látott mértékben nőtt a keresletet – mondta a Világgazdaságnak Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője. Mint hozzátette, az álláskeresők egyelőre kivárnak, és bár a számuk még nem nőtt robbanásszerűen, de már 15 százalékkal többen regisztráltak az oldalra az elmúlt hetekben, mint az év első két hónapjában. Sokaknak még van munkájuk, de a jövőjüket bizonytalannak érzik, ezért regisztrációval és az önéletrajzuk frissítésével készülnek az esetleges álláskeresésre.
A szakember szerint mintegy százezer külföldön dolgozó magyar állampolgár tért haza a határzár miatt, és kérdéses, hogy hányan tudnak majd visszamenni a korábbi munkahelyükre.
Még nem özönlötték el a magyar munkaerőpiacot, ők is kivárnak. Ha ez a külföldi tapasztalattal rendelkező, idegen nyelven beszélő tömeg megjelenik a hazai munkaerőpiacon, az sok hazai szolgáltatóközpontnak lehet nagy lehetőség – emelte ki Tüzes Imre. A Vodafone szolgáltatóközpontja például csaknem hetven új munkatársat keres, és online felületen választja ki a legmegfelelőbbet, így az előszűrés, az interjúztatás és a beléptetés során nincs szükség személyes érintkezésre.
A járványhelyzet miatt a munkájukat elvesztőknek kínál alternatívát a B Terv nevű kezdeményezés. A március 16-án indult oldalra majdnem 17 ezren regisztráltak, ezren pedig már találtak is munkát. Barathi Tamás, a B Terv egyik alapítója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az első ötezer regisztráló főként a turizmus, a vendéglátás és a rendezvényszervezés világából érkezett, de már informatikusok, pénzügyesek és korábban vezető pozícióban lévők is bejelentkeztek. Sok álláskeresőt felszívnak a takarítócégek, valamint olyan, korábban munkaerőhiánnyal küzdő ágazatok, mint a kereskedelem és a logisztika.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.