Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja, a március végén elindult EMVITIS a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. A Singulab Egészségügyi Tőkebefektetési Inkubátorház által létrehozott digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. Azaz, olyan projekteken, amelyek a mostani rendkívüli helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást támogatják.
Az elmúlt egy hónapban 74 startup regisztrált az EMVITIS rendszerébe, hogy befektetőt találjon ötletéhez, vagy már működő vállalkozásához.
A várakozásainkat lényegesen felülmúlja az érdeklődés, hiszen még egy nagy befektetői kampány esetén is jó eredménynek számít a havi 8-12 igénylés.
– mondta Molnár Ferenc. Az EMVITIS alapítója hozzátette, hogy a szigorú előszűrés miatt biztosan nem kap az összes jelentkező befektetésre ajánlott minősítést, várhatóan a projektek 15-20 százalékuk juthat majd el a virtuális piactérre. A regisztráló vállalkozásoknak elsőként egy előértékelésen kell végigmenniük, majd elképzeléseiket egy több tízmilliárd forintos tőkekihelyezési tapasztalattal bíró szakértői csapat minősíti mielőtt befektetésre ajánlott projektként a showroomba kerülnek.
A minősített projektek döntő többsége IT-alapú egészségügyi megoldást kínál, 80 százalékuk már a piacon működő cég, vagy prototípus, amelyek egyedi vagy portfoliós befektetésre egyaránt kiválóan alkalmasak. „Ezekben komoly potenciált látunk, az innovációk szakmai részét nem egy esetben egyetemi professzorok jegyzik” – emelte ki Molnár Ferenc. A már a showroomban lévő vállalkozások egyike például személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással, és automatikus online készlet-utánrendeléssel segítene az emberek immunrendszerének megerősítésében, egy másik pedig – egészen a konkrét beavatkozásig – teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését.
Kiemelkedő a befektetői érdeklődés is: a befektetők között már most nagy és jól ismert hazai tőkealapkezelők, illetve a nemzetközi piacokon is sikeres hazai vállalatok vannak. A regisztrált befektetők a showroomban közelebbről is megismerhetik a projekteket: szakmai értékelésük mellett üzleti tervük, főbb üzleti mutatóik és további befektetői információk is elérhetőek róluk a piactéren, illetve érdeklődés esetén a befektetőt összekötik a startupperrel.
Május 11-én elindul a virtuális showroom pitching (VSP) felület is, amelyen jelentkezést és az előértékelést követően jól ismert befektetőknek, azaz, valódi „cápáknak” mutathatják be elképzeléseiket a startupok. Az első virtuális pitchingre pedig május 19-én kerülhet sor.
Az EMVITIS ötlete Molnár Ferenctől a 10 éve működő, Európai Bizottság-díjas Virtuális Erőmű Program (VEP), és a Virtuális Egészségközpont tulajdonosától származik. A projekt sikeres megvalósításáért saját Singulab nevű egészségügyi és smartmegoldás-fókuszú inkubátorházának partneri hálózata mellett olyan szakértőkkel kötött megállapodást, mint a Medicall innovatív egészségügyi megoldás egyik ötletgazdája és társtulajdonosa, Kotulyák Tamás startupper és a RoiWorks innovatív digitalis ügynökség társtulajdonos-vezérigazgatója: Rácz István.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.