BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szlovéniában hódít új piacokat az AutoWallis

Sikeresen lezárta az AutoWallis Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedésének átvételét, miután a vállalat megszerezte a tranzakció zárásához szükséges hatósági hozzájárulásokat és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek. Ezzel a lépéssel az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is, és jelenleg is vizsgálja, hogy a patinás német autómárka mellett továbbiakat is értékesítsen Szlovéniában.

A tranzakció minden feltétele teljesült, így az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Motor Ljubljana tulajdonába került Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedése – jelentette be hétfőn a magyar autós társaság.

A júniusban bejelentett akvizíció zárásához több – elsősorban versenyhivatali – hozzájárulás megszerzése volt szükséges, melyeket a társaság teljeskörűen megszerzett és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek a mai nappal bezárólag.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a tranzakció zárása kapcsán elmondta, hogy

a szlovén főváros egyetlen BMW márkakereskedésének átvételével az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is,

így tovább erősíti jelenlétét a közép-kelet-európai régióban.

Fotó: Teknős Miklós

Az AutoWallis a ljubljanai BMW márkakereskedés átvételével először jelent meg kifejezetten külföldi kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évtizedekben felhalmozott tapasztalatokra és az AutoWallis tőkeerejére alapozva kívánják fejleszteni a ljubljanai kereskedést, és terveik között szerepel további autómárkák kiskereskedelmi értékesítése is a szlovén piacon – tette hozzá a vezérigazgató.

Szlovéniában az elmúlt években folyamatosan bővült az eladott új autók száma:

2012-ben 50 091, míg 2019-ben 73 452 darab új járművet helyeztek forgalomba.

A BMW piacvezető a prémium márkák között a szlovén piacon. 2019-ben 1560 új BMW-t helyeztek forgalomba, ebből 742-t Ljubljana-ban és környékén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.