BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiányoztak a magyar turisták Németországnak

A 2019-es rekordév után a Covid-válság ötből három magyar turistát távol tartott tavaly Németországtól. A szövetségi köztársaságba utazó átlagmagyar csaknem 40 éves, autós, és hotelben száll meg.

A 2019-es 843 ezer után a koronavírus-járvánnyal terhelt 2020-as évben 337 ezer vendégéjszakát hoztak a magyar látogatók a német turizmusnak. Bár ez a bázisidőszakhoz képest 60 százalékos visszaesésnek felel meg, van több olyan meghatározó küldőpiac, amely ennél is nagyobb, akár 80-85 százalékos zuhanást szenvedett el – ismertette a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének éves sajtótájékoztatóján Czeiszing Miklós képviseletvezető.

A külföldre utazó magyarok körében jelenleg Németország a negyedik legnépszerűbb desztináció. A top 5-ben Romániát előzi meg, míg a képzeletbeli dobogón Ausztriát, Horvátországot és Olaszországot találjuk. Meglehetősen kiegyensúlyozott a szövetségi köztársaságba látogató honfitársaink motivációja, a DZT adatai szerint 34 százalékos arányt képviselnek az üzleti utazások, míg az üdülések, illetve a rokon-, baráti látogatások, egyéb célú utak aránya egyaránt 33-33 százalék.

Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A magyarok kedvenc németországi régiói között Bajorország (37,1 százalék), Baden-Württemberg (18), Észak-Rajna-Vesztfália (11) és Hessen (6,6) a sorrend, míg a városok mezőnyére szűrve ebből a szempontból Berlin, München, Frankfurt és Hamburg emelkedik ki. Czeiszing Miklós hangsúlyozta, hogy a turizmusban dolgozók jól tudják, 2-3 százalékos éves növekedést is meg kell becsülni, ehhez képest Németország beutazó turizmusában a magyar piac 2009 és 2019 között 80 százalékkal, azaz éves átlagban 8 százalékkal nőtt.

 

Az éves sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a magyarok németországi üdüléseinek 63 százaléka valamilyen turisztikai látnivalóhoz vezet, ezen belül 54 százalék városi, 9 százalék körutazás. Kiutazó honfitársaink 65 százaléka előre foglal, 57 százalék az interneten. A képviseletvezető szerint a Németországba utazó átlagmagyar 39,8 éves, leginkább autóval közlekedik (71 százalék), és városlátogatás a célja. A többség hotelben száll meg, az átlagos tartózkodási idő pedig 6,4 éjszaka.

 

A DZT eseményén részleteket osztott meg a hazai képviselet a német turizmus 2021-es tematikus kampányáról, amely a kultúra, a gasztronómia és a helyi értékek mentén mutatja be Németország sokszínűségét. Fontos tudni, hogy a szövetségi köztársaságba zöld az út Magyarországról, a Német Turisztikai Hivatal ezért bízik a piac visszaépülésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.