A tavalyi járványügyi horvát fiaskó és a mostani szigorú olasz beutazási feltételek miatt borítékolható, hogy sokkal többen választják a Balatont nyaralási célpontnak, mint korábban. Az is biztos, hogy a tóparton jóval több kevésbé árérzékeny vendég jelenik meg, így egyes szolgáltatások és árucikkek erősebben drágulnak/drágultak. Bár ez inkább árépítésnek tekinthető, hiszen a balatoni árszint korábban, ha nem is sokkal, de elmaradt a tengerparti szolgáltatásokétól. A Figyelő szerint nem szabad elfelejteni, hogy az utóbbi 24 hónapban gombamód szaporodtak a tó mentén az ingatlanfejlesztések és a hozzájuk kapcsolódó szórakoztatólétesítmények.
Ezek természetesen már egy új árrendszerrel nyitottak, amely közelít az adriaihoz, és most nem csak a csapolt sörben kell gondolkodni.
A felső középkategória már a korábbi években megtalálta a saját közönségét és jó ideje magas minőségben kínálja a Balatont mint produkciót azoknak a vendégeknek, akik szívesen töltik a hétvégéiket a tóparton és jellemzőn évente legalább kétszer nyaralnak nyáron, mint a német középosztály. Eklatáns példája ennek a Badacsonyon több panorámaétterem, vagy például a Szent György-hegyen működő több pincészet és kulináris megálló. Ebbe a vonulatba tartozik a déli parton működő Kistücsök Étterem is. Csapody Balázs tulajdonos lapunknak elmondta: „Úgy látom, hogy azoknál az egész évben nyitva tartó éttermeknél, ahol jelentős a törzsvendégkör, nem volt komoly áremelés.” Arra a kérdésre, hogy lát-e telt házat, úgy válaszolt, a Balaton megtelt, és ez pár frekventált településen, valamint az ottani szálláshelyeken jelenthet magasabb árakat.
A régióban nagy szükség van minőségi szálláshelyekre.
A Balaton közel sem csak azért fontos, mert a magyarok többsége szereti, hanem azért is, mert a térség turisztikai mutatói a belföldi turizmus legfontosabb mértékegységeinek számítanak évtizedek óta – válaszolta kérdésünkre Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A fiatal menedzser hathatós közreműködésével alakult meg most, július elején a Digitális Turizmus Szövetség [DTSZ], mégpedig a Hungexpo, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, valamint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége részvételével. Céljuk a digitális világ és a turizmus-vendéglátás kapcsolatának erősítése, mert más ágazatokéhoz képest gyenge a belföldi idegenforgalom digitális felkészültsége.
A teljes cikk a Figyelő legfrissebb számában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.