Tíz éve még csak 26 vállalkozás használta a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit, de miután egy 2012-es jogszabályi változás nagy lendületet adott az összefogásnak, már 190-en használják – mondta Benedek Eszter, a cég ügyvezetője a gyártók és a kereskedők összefogásával az idén először életre hívott Hazai termékek hónapja kampány alkalmából rendezett sajtóbeszélgetésen. Ezek az árucikkek a főleg élelmiszerekből álló FMCG- (gyorsan forgó fogyasztási cikk) termékeket takarják, de előfordul non food kategóriában értékesítő gyártó is.
Az ügyvezető felelevenítette, hogy tavaly, a Covid-járvány kitörése után gyorsan reagáltak, és a Vedd a hazait – védd a hazait! kampány indításával magasabb szintre emelték az összefogást a magyarországi termékekért, ugyanis a kampányhoz nem csak a védjegyet használó cégek csatlakozhattak.
A kampány sikerének hatására az idén hagyományteremtő jelleggel rendezték meg a Hazai termékek hónapja kampányt. Ehhez öt kiskereskedelmi hálózat csatlakozott, amelyek egységes üzenetekkel kínálják a magyar termékeket, és a gyártóknak köszönhetően többcsatornás reklámkampánnyal is meg tudják támogatni az egy hónapos akciót
– mondta Benedek Eszter.
Az ügyvezető kiemelte, hogy egy felmérés szerint a 18–29 év közötti felnőttek a leginkább hajlandók a magyar termékek vásárlására. Az ő eltökéltségük erősítésére az augusztus kifejezetten alkalmas, mivel a fesztiválokon nagy hatékonysággal érhetők el. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ki is települt a Strand Fesztiválra, amelyen a vártnál is nagyobb sikere volt.
Elsősorban a friss áruknál érezhető, hogy fontos a termék magyar származása
– mondta a sajtóbeszélgetésen Heiszler Gabriella, a Magyarországon harminc éve jelen lévő SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. Mint hangsúlyozta, a SPAR nem multinacionális cég, hanem regionális nagyvállalat. Beszerzéseiben szabadabb a multiknál, ami nagy előny a magyarországi beszállítóknak, mivel itt döntik el, hogy mit forgalmaznak, és közel 93 százalék a magyarországi termékek aránya. Stratégiai döntésük például, hogy csak magyar tejet forgalmaznak.
Persze a magyar áruk beszerzése mellett szólnak a gazdasági racionalitás érvei is, például az a SPAR által is érzékelt trend, hogy a magyar fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy hazai terméket vásároljanak. A SPAR-nak Magyarországon három termelőüzeme is van. Saját márkás termékei közül tavaly 44 olyat kínált, amely használta a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyét, ezekből 19 volt saját gyártású.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.