Szeptember elseje óta új védjeggyel találhatóak meg a magyar és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékek a Lidl polcain. A "Jó választás a hazai" védjegy a termék ártábláján található meg az áruházlánc közleménye szerint, melynek célj, hogy megkönnyítse a vásárlók részére a hazai termékek választását.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője szerint a a vállalatnak meghatározó szerepe van abban, hogy a magas minőségű hazai termékek értékesítését növelje, ezáltal támogassa a termelőket, beszállítókat és hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez. Mint elmondták a nyolc éve indított "Lidl a magyar beszállítókért" program keretében már 450 hazai beszállító 3800 terméke található meg az áruházlánc polcain, ami 87 százalékos növekedés a program első évéhez viszonyítva.
A termékek népszerűségét különösen az jelzi, hogy a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, ami a 2020-as gazdasági évben mintegy 22 százalékos emelkedés az előző évhez képest.
A friss húsok, zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek és a pékáruk a legkeresettebb magyar termékek, az áruházban kapható tojás és friss baromfi 100 százaléka magyar beszállítóktól származik.
A vállalat közleményében azt is hangsúlyozta, hogy az export területén is segíti beszállítóit, így tavaly 64 milliárd forint értékben exportálta 170 partnerének 665 árucikkét 26 országba. A legkelendőbbek a különféle rágcsálnivalók, az olajok és margarinok, a friss húsok, a tejek és tejtermékek, valamint az állateledelek.
Mindemellett a Lidl a legnagyobb magyar borexportőr is, miután tavaly 6,3 milliárd forint értékű bort vitt ki a külföldi piacokra, ami 25 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.