Átállt a téli üzemmódra, és 0–24 órában áll rendelkezésre a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amely a mintegy 32 ezer kilométernyi országos gyorsforgalmi, fő- és mellékutat üzemelteti. A november 10-es váltást jogszabály írja elő, az időpont nem függ az aktuális időjárástól, jelen esetben az ősz enyhe voltától. A lépés országosan 19 megyei igazgatóság 95 mérnökségének, valamint a központi irányításnak a dolgozóit érinti. A következő hónapokban mintegy 3700-an dolgoznak váltott, 12 órás műszakokban a szükséges téli útüzemeltetésen és a munka összehangolásán – a társaság közleménye szerint.
A Magyar Közút a 2020–2021-es téli szezonban az országos közúthálózaton 915 nehézgépjárművet, 160 rakodógépet és 158 hómarót mozgósíthat. Az idén jelentősen megújult a gépparkja: 66 új teherautót és 32 új Unimogot szerzett be, amelyek télen is bevethetők. A közútkezelő már mind a 94 mérnökségén feltöltötte a sótárolókat, így országosan összesen mintegy 137 ezer tonna útszóró só, 1300 tonna kálcium-klorid-granulátum, 2,9 millió liter kálcium-klorid-oldat és 20 ezer tonna érdesítőanyag áll rendelkezésre kezdőkészleten, ezek pótlása keretszerződésekkel az egész télre megoldott. Ezenkívül azokon a szakaszokon – összesen 488 kilométeren –, amelyeken nagyobb a hófúvás lehetősége, hófogó rácsokat és hálókat helyeznek ki. További 414 kilométeren hóvédő erdősávok is találhatók az országos közúthálózat mentén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.