A TIER felvásárolta az e-rollerek szabályos parkolását számítógépes látástechnológiával támogató Fantasmo-t –közölte a mikrobilitási szolgáltató. Kiemelték, a TIER továbbra is mindent megtesz a szabálytalan parkolás, a járdán való közlekedés és a tandemezés visszaszorítása érdekében, biztonságosabb környezetet teremtve ezzel a közlekedők számára. A rolleres cég a saját e-rollermegosztó szolgáltatásán tesztelte a Fantasmo hamarosan megjelenő, számítógépes látástechnológián alapuló, rollerezést segítő rendszerét. A TIER egyébként tavaly szeptemberben indította el e-rollerszolgáltatását Budapesten.
Az amerikai székhelyű Fantasmo világhírű, Camera Positioning System (CPS) néven bemutatott, új helymeghatározó technológiája tízszer precízebb, mint a GPS, és 20 centiméteres pontossággal képes megadni a leparkolt elektromos rollerek pozícióját.
A TIER először Párizsban, majd később a több mint 185 európai és közel-keleti városból álló hálózatában, a többi között Londonban, Yorkban, Düsseldorfban és Lipcsében is bevezette a Fantasmo CPS helymeghatározási rendszerét.
A TIER Párizsban 2021 tavasza óta a Fantasmo 3D-s térképezési megoldásainak alkalmazásával segíti az e-rolleres parkolási szabályok teljesülését. Ezzel a berlini székhelyű cég az első a mikromobilitási piacon, amely egy technológiai alapú, egyedülálló fejlesztéssel lép fel a rollerek szabálytalan parkolásával szemben.
„A Fantasmo felvásárlása egy fontos lépést jelent az innovatív technológiák megszerzésére irányuló beruházásaink sorában. Azért dolgozunk, hogy az elektromos rollerek használata minden vonatkozó szabálynak megfeleljen és egyben biztonságosabbá is váljon. A Fantasmo kamerapozicionáló rendszere a kezdetektől felkeltette az érdeklődésünket, mivel használatával kiküszöbölhetővé válnak a közlekedés legkiszolgáltatottabb résztvevőit veszélyeztető problémák. Terveink szerint a közeljövőben számos európai és közel-keleti városban bevezetjük a helymeghatározó technológia használatát, és ezzel egy időben a hamarosan megjelenő, számítógépes látástechnológián alapuló rollerezést-támogató rendszerbe is befektetünk” – mondta Matthias Laug, a TIER műszaki igazgatója és társalapítója.
„Több mint egy éve kezdtük meg a közös munkát a TIER-rel, és örömmel tapasztaltuk, milyen sokat tesz a társaság a lehető legjobb, a rollerezők és a városlakók érdekeit egyaránt szem előtt tartó mikromobilitási szolgáltatások kidolgozása érdekében. Izgatottan várjuk, hogy közösen dolgozzunk tovább a CPS-alapú parkolástámogató technológiánkon, amelyek a továbbfejlesztett utastámogató rendszerekkel együtt a jövőben minden járművön elérhetővé válnak. A TIER üzemeltetési és járműipari tapasztalatával, valamint a Fantasmo számítógépes látástechnológiájával hozzájárulhatunk a rollerezők, a gyalogosok és a közlekedés többi szereplőjének harmonikus együttéléséhez” - mondta Jameson Detweiler, a Fantasmo elnöke és társalapítója.
A TIER egy új, számítógépes látástechnológián alapuló rollerezés-támogató rendszer bevezetését tervezi, egy új IoT-fejlesztés segítségével
Kiemelték, ez a rendszer a közlekedési szabálysértéseket, az ütközéseket, valamint a felelőtlen rollerhasználatot egyaránt felismeri.
Azok a felhasználók, akik nem tartják be szabályokat, figyelmeztetésben részesülnek, és akár pénzbírsággal vagy eltiltással is sújthatják őket. Az új technológia jelenleg tesztelés alatt áll, és az elkövetkező hónapok során a világ különböző városaiban tervezik bevezetését.
A legégetőbb mikromobilitási probléma megoldására irányuló új funkció a CPS technológián alapul, amely nagy helymeghatározási pontosságot és centiméterekben mérhető térképezést biztosít. A GPS-követést használó más megoldásokkal ellentétben a Fantasmo egyedülálló technológiája rendkívül pontos képet ad a jármű helyéről, még olyan forgalmas városi környezetben is, ahol a GPS-jel nem működik megbízhatóan. A látásérzékelővel párosítva a TIER új IoT-platformja az eddigi legfejlettebb ARAS rendszert eredményezi - írták.
A Fantasmo gyaloglás közben készít 3D térképeket városokról, munkatársai Párizsban például 2500 kilométernyi utcát jártak már be kamerájukkal.
A vállalat közvetlenül az utakon keresztül térképezi fel a városokat, ezzel helymeghatározási technológiája lényegesen pontosabb, mint a műholdas GPS. A TIER korábbi parkolási rendszeréhez hasonlóan a tiltott területen, vagy a kijelölt parkolóhelyen kívül megállni kívánó felhasználók nem tudják befejezni az utazást. Ez a funkció nem igényel további parkolási infrastruktúrát a városoktól - csupán az adott település 3D térképének elkészítése szükséges hozzá.
A TIER legújabb, jelentős lépésnek számító akvizícióját olyan felvásárlások előzték meg, mint a Spin mikromobilitási szolgáltató, az Európa első számú kerékpármegosztójaként működő nextbike, a Wind Mobility olasz leányvállalata, valamint a Makery nevű magyar technológiai ügynökség akvirálása. A TIER 2021 októberében bejelentette 200 millió dolláros, D-sorozatú tőkebevonásának lezárultát, ezzel a vállalat eddig összesen 660 millió dollárt gyűjtött be tőkebefektetés és hitelfelvétel segítségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.