A 35 éves koncessziós időszak első 11 évében 272 km hosszan épít autópályát a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – olvasható a társaság honlapján, amely szeptember elsején 1237 km meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását vette át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től.
Mint írják, többek között elindul az M0-s tehermentesítését célzó M81-es építése Komáromtól 102 kilométer hosszúságban, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig. Ez a nyomvonal már M8 néven Sárbogárdtól, az M6-os autópályát érintve, a Dunán át egészen Kecskemét északi részéig halad majd, 76 km hosszan.
A tervek szerint ebben a fejlesztési időszakban elkészül az M3-as Vásárosnamény és Beregdaróc közötti 31 kilométeres szakasza, ezzel az M3-as is eléri az országhatárt. Az M4-es, Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó 61 km-es része is készen lesz, így teljessé válhat az M4-es teljes hosszúságában. A fejlesztési időszakban száznál is több híd, felüljáró, aluljáró készül el. Emellett a következő 11 évben, 538 km-en felújítják a meglévő útpályát, illetve 273 km hosszan új sávokkal bővítik a meglévő hálózatot.
A szerződés értelmében az MKIF-hez kerül 161 km olyan gyorsforgalmi út is, amelynek a kivitelezését, építését a magyar állam végzi. Az új autópályák megépítése után a társaság 1670 km gyorsforgalmi úthálózatról gondoskodik majd. Az állammal kötött megállapodás alapján a koncesszió időtartama 35 év. A koncessziós időszak végén a koncessziós társaság egy teljesen felújított, garanciális úthálózatot ad vissza a magyar államnak – olvasható a társaság honlapján.
Tavaly júniusban tette közzé a felhívást a uniós közbeszerzési értesítőben a Nemzeti Koncessziós Iroda a hazai gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, felújítására, üzemeltetésére és fenntartására 35 éves időtartamban. A tendert a magyar tulajdonú Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte el. Mint az eredmény hirdetésekor írtuk, a tender költségei kifejezetten mértéktartónak tekinthetők az M5-ös M6-os autópálya rendelkezésre állási díjához viszonyítva. Míg az új konstrukció esetén ez 230 milliárd forint kiadást jelent jövőre, addig az M5-ös, M6-os összesen 151,3 milliárdjába kerül az adófizetőknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.