Megugrottak a Cinema City mozik jegyárai Magyarországon. A VG több olvasója is jelezte, hogy egyik napról a másikra csaknem 17 százalékkal drágultak a jegyárak a Cinema City hálózatában. Míg a hétvégén még 2150 forintért lehetett jegyet kapni teljes árú, vagy normál jegyet a vetítésekre, addig ma már 2500 forintot kérnek el érte.
Az emelés ráadásul olyan hirtelen történt, hogy a változást a plázák még le sem tudták reagálni. Például az Allee oldalán is még a 2150 forintos jegyár van feltüntetve, de a Cinema City oldalán már 2500 forintért lehet jegyet vásárolni.
Kérdéseinkkel kerestük a Cinema City sajtóosztályát is. Válaszukban kiemelték: a megemelkedett költségek a mozikat ugyanúgy érintik, mint a háztartásokat, vagy más cégeket is, és nem csak az áram és gázszámlák miatt, az áremelkedés minden külső beszállítótól származó terméknél is tetten érhető.
Buda Andrea, a Cinema City marketing & PR igazgatója a 17 százalékos emeléssel kapcsolatban hozzátette: a jegyeiket átlagosan 300-350 forinttal emelték meg.
Ha úgy nézzük, hogy a kenyér ára 1000 forinthoz közelít, vagy egy 2 deciliteres tejföl, ami minden magyaros étel alapanyaga, 500–700 forint között mozog, vagy a napi szinten használt élelmiszerek ára szintén több száz forinttal változik hetente, úgy ez még egy kismértékű emelésnek számít
– tette hozzá, kiemelve: a VIP szolgáltatás 1400 forinttal való növelése éppen az ott felszolgált ételek és italok beszerzési árának növekedését tükrözi, de ez a kiugró kivétel.
Alapvetően a célunk az volt, hogy a lehető legminimálisabb emelést tegyük meg most. Mindezt úgy, hogy a mozizás a szórakozási lehetőségek közül még mindig a legelérhetőbb maradhasson, akár egy többgyerekes család számára is
– fűzte hozzá Buda Andrea. A Cinema Citynél abban bíznak, hogy ezt a fajta árszintemelkedést a nézők megértik, és elfogadják.
„A mozik iránti érdeklődés egyik fő motivációs tényezői a filmek. Most jön az az időszak, amikor újra nagy kasszasiker várományos (magyar vagy hollywoodi) filmek érkeznek a vásznakra. A nyár végén és a koraőszi időszakban a járvány miatti filmgyártás leállás okozta filmhiányt szenvedtük mi is, mint minden mozi, de mostantól olyan filmkínálatunk lesz, ami igazi húzóerőt jelenthet majd a nézőinknek. Akik, ha végig gondolják, hogy azok a szórakozási lehetőségek, amik az őszi–téli szezonban rendelkezésükre állnak majd, milyen anyagi befektetéssel járnak, rá fognak jönni, hogy még egy ilyen emelés után is a mozi az egyik legmegfizethetőbb olyan program, ami igazi és otthoni körülmények között nem átélhető élményt nyújt nekik” – válaszolta a PR-igazgató, aki a VG érdeklődésére azt is elárulta, hogy rezsiköltségeik a hétszeresére nőttek átlagosan és ezek január után tovább emelkedhetnek.
Ennek ellenére a Cinema City szeretné elkerülni, hogy mozikat kelljen bezárni a téli időszakra.
Mindent megteszünk, hogy ezt a forgatókönyvet elkerüljük, és nem is tervezünk bezárni. De mióta a Covid elérkezett az életünkbe, sokkal nehezebb előrejelzéseket, 100 százalékos magabiztosággal adott válaszokat adni a jövőt tekintve. Ott van a veszélye ennek, de nem szeretnénk, ha megtörténne! És azon leszünk, hogy ne is történjen ilyesmi, de nem minden csak rajtunk múlik
– tette hozzá Buda Andrea.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.