Ideiglenes boltbezárást nem terveznek a gyorsan dráguló energiaárak miatt, de a nyitvatartási időket rendszeresen felülvizsgálják a váráslói igényeknek megfelelően, és egyedileg döntenek a hosszabbításról vagy rövidítésről – tudtuk meg a SPAR-tól.
Maczelka Márk kommunikációs vezető arról is beszélt, hogy az Ukrajnában zajló konfliktus kedvezőtlen tendenciákat indított el az élelmiszer-kiskereskedelmi piacon, a háborús infláció megjelenése magával hozta a lefelé vásárlás jelenségét. Ez azt jelenti, hogy a vevők elsősorban az olcsóbb, akciós és hatósági árazású termékeket részesítik előnyben.
„A vásárlói kosarakról általánosságban elmondható, hogy csökkenésben vannak, a vevők nagyon meggondolják, hogy mit és mekkora mennyiségben vesznek, és főképp mennyiért. Ezen túlmenően egy új trendet is azonosítottunk a saját márkás termékek vonatkozásában. Az elmúlt években ezeknek a termékeknek a forgalmi részaránya éves átlagban 25 százalék körül mozgott, az elmúlt hónapokban azonban ez a szám már meghaladja a 30 százalékot, köszönhetően a kiváló ár-érték aránynak” – jelentette ki a szakember, aki hangsúlyozta,
a háború ellenére élelmiszer-ellátásbiztonsági problémákkal a magyar lakosságnak nem kell szembenéznie.
Korábban a Tesco a VG megkeresésére azt írta, a magasabb jövedelműek egyelőre korlátozottabb mértékben váltanak olcsóbb termékekre, ám általánosan megfigyelhető, hogy a vásárlók igyekeznek egyre tudatosabban beosztani a rendelkezésükre álló pénzösszeget. Az Auchannál is azt húzták alá, hogy az elmúlt időszakban látható a vásárlói kosár termékszámcsökkenése. Boltbezárást egyikük sem jelzett előre.
A SPAR egyébként éppen egy nappal a szeptemberi inflációs adat bejelentését követően tartott sajtótájékoztatót, mert elindul a vállalat és a K&H Hungaricool termékversenye: várhatóan 100-150 produktum küzd meg a tíz nyertes pozíció egyikéért.
Karácsonyra végképp elszabadulhat az inflációA makrogazdasági szakértők szerint az orosz–ukrán háború, az Oroszország elleni szankciók és a részben ennek következtében csökkenő orosz gázszállítások érdemben felülírják az inflációs – és gazdasági – kilátásokat. |
Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője a negyedik évad előtt elárulta, évről évre egyre több több termék marad bent a szortimentben – ez ugyanis a győzteseknél sem garantált, kizárólag a fogyasztókon múlik –, és az árbevétel is folyamatosan nő. Kiemelte a cég beszállítói akadémiáját, amelynek középpontjában az áll, hogy a mikrovállalkozások hogyan feleljenek meg a szabályoknak, miként csomagolják termékeiket, és hogyan képesek ugyanazt a minőséget reprodukálni nagyobb mennyiségben.
Rammacher Zoltán, a K&H kkv-marketing- és értékesítés-támogatási vezetője hangsúlyozta a verseny kockázatait is:
a mennyiség növelésének költsége és az árbevétel időben eltér egymástól, azaz ha nincs kellő tervezés, likviditási nehézségek jelentkezhetnek.
Az idei évtől a pénzintézet a mentorálás mellett a finanszírozásban is szerepet vállal.
Azt a korábbi évek bajnokai is elismerték, hogy rengeteget kellett tanulniuk a közös munka során, és mindhárman felelevenítették azt a pillanatot, amikor megérkezett az első SPAR-os megrendelés: akadt olyan vállalkozás, amelynél korábban az 50-es tétel is jelentősnek számított, aztán megkapták a 4 ezres igényt…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.