A magyar fogyasztók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az internetes vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23 százalékuk) pedig a boltokban is azzal fizet – derül ki a Visa nyolc régiós országot érintő, Mobilfizetési szokások 2022 című felméréséből.
Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős igazgatója a felmérés eredményei kapcsán elmondta: a magyar fogyasztók 74 százaléka keres termékeket és szolgáltatásokat, 69 százalékuk kedvezményeket és akciókat böngészik, 59 százalékuk árakat hasonlít össze, 62 százalékuk pedig fizet is a mobiljával. Ez utóbbi mutatónál viszont némileg elmaradunk a régió többi országától, a cseheknél 68, a lengyeleknél 71, a szlovákoknál pedig 72 százalék ez az arány.
Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67 százalék) és a kényelem (65 százalék) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Érdekesség, hogy azok között a magyarok között, akik már kipróbálták a virtuális pénztárca használatát a hagyományos helyett, sokan vannak, akik havonta egyszer vagy ritkábban használják hagyományos plasztikkártyájukat: 24 százaléknál jár az arányuk.
Kiss Ede szerint figyelemre méltó, hogy ma már nem csak a Z generáció vagy a technológia megszállottjai számára mindennapos a mobiltelefonos fizetés:
A 45–54 éves magyar válaszadók 75 százaléka tisztában van azzal, hogy az üzletekben fizethet az okostelefonjával, és 22 százalék él is ezzel a lehetőséggel.
„A magyar Erste Bank ügyfélkörének 67 százaléka digitálisan aktív, közülük csaknem félmillió mobiltelefont használ a mindennapi bankoláshoz. Ez a legdinamikusabban növekvő ügyfélszegmens, kortól és státusztól függetlenül” – mondta Harmati László, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.
Az aktív mobilhasználó Erste-ügyfelek közül 200 ezren napi gyakorisággal fizetnek telefonnal, a mobilfizetési szolgáltatások közül a legnépszerűbb a parkolásidíj-fizetés és a QR-kódos sárgacsekk-befizetés.
„Nem véletlen, hogy fejlesztéseinkben a mobile-first elv a meghatározó, nemcsak a lakossági, hanem a kisvállalati digitális megoldások terén is” – emelte ki a vezérigazgató-helyettes. Harmati László szerint az Ersténél is az a tapasztalat, hogy a mobiltelefonos bankolás nem feltétlenül függ az életkortól, hiszen az 55 év feletti koroszály körében is egyre gyakoribb az okostelefonok ilyen célú használata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.