Vasárnap lép életbe a MÁV–Volán csoport új menetrendje. A szokásosan december második vasárnapjára időzített menetrendváltás a vasútvonalak mintegy harmadát érinti menetrendi vagy tarifális fejlesztésekkel, a Volánbusz számos távolsági és helyközi buszjáratának is módosul a menetrendje, a szentendrei, a gödöllői és a csömöri HÉV-vonalakon pedig apróbb változások lépnek életbe december 11-től. A közlekedési társaságok arra hívják fel utasaik figyelmét, hogy utazásuk előtt feltétlenül tájékozódjanak a járatok indulási idejéről.
A Volánbusznál az előzetesen meghirdetett változások nem lépnek érvénybe Gödöllő, Aszód, Bag és Tura térségében. A régió településeiről beérkezett utasjelzések, lakossági észrevételek felülvizsgálatának eredményeként az autóbusz-közlekedés rendje változatlan marad. Az idei menetrendváltástól az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyíti meg a legtöbb változás, amelyet a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya-felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány tesz lehetővé:
Vác és Aszód között december 11-én újraindul a 2009 óta szünetelő személyszállítás. Elsősorban a diák- és hivatásforgalmi igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában hét pár S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta. Hétvégenként korszerű FLIRT motorvonatok szállítják az utasokat.
A Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként modern FLIRT motorvonatokkal. A vonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglóban, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg, Ceglédtől Debrecenig pedig minden állomáson és megállóhelyen. Megszűnik a felár, az InterRégió vonatok gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe.
A pécsi vonalon az intercityk egységesen a Mecsek IC elnevezést kapják, ezekben első osztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+ kocsik is közlekednek a jelenlegi első osztályú IC-kocsik helyett.
A dinamikusan növekvő utasforgalomhoz igazodva hétköznap az esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a 60 perces helyett.
A távolsági közlekedésben az utasszámok növekednek, és egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos este 6-7 óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. A főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodik az üzemidő.
Az ország számos térségében a vasúti menetrend változásához kapcsolódóan vagy a helyiek igényei szerint bővül a buszos szolgáltatás. Módosul a ráhordó autóbuszjáratok közlekedése, új vasúti csatlakozások jönnek létre. A Veszprém–Ajka és a Dombóvár–Gyékényes vonal esetében pedig a helyközi autóbuszos közlekedés szerepe erősödik.
Az előzetesen közzétett menetrenddel ellentétben az Etyek és Biatorbágy vasútállomás között meghirdetett új 766-os autóbuszok nem indulnak el december 11-éől, az új járatokat később állítják forgalomba.
December 11-től változik a H5-ös, a H8-as és a H9-es HÉV menetrendje. A H5-ös HÉV esetében tanítási időszakokban valamennyi munkanapon azonos időpontokban indulnak a vonatok. A menetrend a tanítási szünetek munkanapjain is egységessé válik, azonban – az utasforgalmi igényekhez igazodva – e két időszak menetrendje továbbra is eltér egymástól. A H8-as és a H9-es HÉV vonalán egyes vonatok indulási időpontjai kismértékben módosulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.