Elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket fog gyártani a Boysen csoport Nyíregyházán, miután 60 milliárd forintos beruházással 400 új munkahelyet hoz létre – közölte hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A politikus a zöldmezős beruházás budapesti bejelentésén arról számolt be, hogy a német vállalat akkumulátortartó-takaró lemezeket fog gyártani a BMW számára.
A tárcavezető a Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint kiemelte, hogy ez lesz a cég első olyan üzeme, amelyben kizárólag elektromos autókhoz szükséges alkatrészeket fognak előállítani. Majd hozzátette, hogy a legmodernebb technológiára épülő gyárat megújuló energiára alapozzák.
A beruházás mintegy 60 milliárd forintos költségét az állam 5,6 milliárd forinttal támogatja, így segítve 400 új munkahely létrejöttét. Szijjártó szerint miután az utóbbi években a világgazdaság kétszer is a feje tetejére állt,
minden bizonytalan, csak egyetlen folyamat zajlik rendíthetetlenül: az elektromos autók térnyerése.
Hozzátette, hogy nem pusztán üzleti-gazdasági törvényszerűség, hanem politikai döntés eredménye is, amelynek meghozatalában az Európai Unió hatalmas szerepet játszott. Ugyanis az EU az egyik élharcosa a 2050-es klímasemlegességi célok elérésének,
az elektromos autóipari átállás határozott uniós politikai döntéssorozat eredménye.
A külügyminiszter rámutatott, hogy a közlekedés a környezetszennyezés egyik legfőbb forrása, átalakítása nélkül nem csökkenthető hosszú távon és nagymértékben az ágazat károsanyag-kibocsátása.
Ezért is furcsa, amikor önmagukat zöldnek nevező politikusok az elektromos autóiparral szemben érvelnek, és azt próbálják meg felhasználni valamifajta zavarkeltésre és balhézásra
– mondta Szijjártó, kiemelve, hogy fontos az elektromos autók gyártásához szükséges kapacitások kiépítése, ezért az ilyen beruházásokért őrületes európai verseny indult meg, különösképpen most, amikor az ukrajnai háború és az elhibázott szankciók nyomán a világgazdaság leszállóágban van.
Tehát aki beruházásokat tud magához vonzani, annak lehet esélye arra, hogy elkerülje a recessziót és a tömeges munkanélküliséget
– tette hozzá, hangsúlyozva, hogy hazánk is benevezett ebbe a versenybe, és e téren a világ legjobbjai között van. Erre példaként hozta fel, hogy mindhárom prémium német autógyár Magyarországra helyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős szeletét, és részben ennek köszönhetően számos beszállító is idetelepült keletről.
Szijjártó szerint Magyarország már ma is a világ harmadik legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója, vagyis
hazánkban már most is hatalmas elektromosakkumulátor-gyárak működnek,
jóval csekélyebb hatással, mint amit önmagukat fantasztikus szakértőknek minősítő, alapvetően ellenzéki politikusok próbálnak összehazudni.
A tárcavezető arra is felhívta a figyelmet, hogy a nyugat-európai országok mindent megtesznek azért, hogy minél több náluk épüljön meg az elektromos autóiparhoz kapcsolódó gyárak közül, így Németországban is nemrég avatták fel a kínai CATL új üzemét.
Úgy látszik, hogy ami Németországban jó, azzal szemben Magyarországon egyeseknek kifogásuk van, csak nehogy kiderüljön, hogy az inspiráció is máshonnan érkezik
– közölte Szijjártó, majd arra is kitért, hogy az elmúlt nyolc évben összesen 183 nagy német beruházásról született döntés Magyarországon. A politikus szerint ennek is köszönhető, hogy tavaly 13 százalékos növekedést követően ismét csúcsot döntött a kétoldalú kereskedelmi forgalom, volumene már október végére elérte az 56 milliárd eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.