Termelői jelzések alapján a Penny már ezen a héten olyan alacsony áron kínálná a magyar dinnyét, ami a termelési költségeket sem fedezi, a diszkontlánc lépése elfogadhatatlan a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete, valamint a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szerint. Az áruházlánc tájékoztatása szerint az irányadó piaci áron megvásárolt terméket a szokásosnál alacsonyabb kiskereskedelmi árréssel adják tovább a vásárlóknak.
A három szervezet keddi közös közleménye szerint a Penny csütörtöktől 229 forintos kilónkénti áron adja majd a magyar görögdinnyét, ezt az árat azonban pillanatnyilag semmi sem indokolja, mert a szezon eleje van, nincs túlkínálat, külföldi importnyomás sem érezhető.
Jelenleg a hazai görögdinnye beszállítói ára 220 forint körüli szinten van. A Penny 229 forintos fogyasztói ára ugyanakkor 140-150 forintos beszállítói árat feltételez, ami az idén jelentősen megemelkedett termelési költségeket sem fedezi – emelték ki.
Ha a Penny nem hagy fel a hazai dinnyeszezont és a termelés jövőjét is veszélyeztető akciózással, a kamara egy esetleges demonstrációtól sem riad vissza
– fogalmazott közleményben Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.
Az áruházlánc lépése nem elszigetelt akció, kényszerhelyzetbe hozza a többi bolthálózatot is, ami végső soron az árak letöréséhez vezethet az egész görögdinnyepiacon. A termelők szerint ez a lépés hosszú időre tönkreteheti az egyébként éppen tavaly újra növekedésnek indult ágazatot – írták a közleményben.
A három szervezet arra kéri a magyarországi üzletláncokat, hogy a valós piaci helyzethez igazítsák a görögdinnye árazását.
A Penny Magyarország közölte: a vállalatnak kiemelten fontos, hogy üzleteiben minél több magyar termék legyen elérhető, ezzel támogatva a hazai termelők és gazdák munkáját. Legalább ennyire fontos ugyanakkor a vásárlók terheinek csökkentése is ebben a nehéz gazdasági helyzetben – írták.
Éppen ezért a vállalat bizonyos esetekben – ahogy a magyar görögdinnye esetében is történt – az irányadó piaci áron megvásárolt terméket a szokásosnál alacsonyabb kiskereskedelmi árréssel adja tovább vásárlóinak.
Mindezt annak érdekében teszi, hogy az infláció elleni küzdelemben a rosszabb anyagi helyzetben lévő magyar családok is hozzájuthassanak kedvező áron az egyik legkedveltebb szezonális magyar gyümölcshöz
– fogalmazott Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.