Nagy port kavart a Telex.hu múlt héten közölt cikke, amelyben a szerző azt írta, hogy az épülő M6-os autópálya elérte ugyan horvát–magyar határt, ám mivel a déli szomszédunknál egy kapavágás sem történt, emiatt az a „semmibe fut”.
Bár a cikk szerint eredménytelenül, de keresték a horvát közlekedési minisztériumot az ügyben, hogy megtudják, mikor jelenik meg kivitelezési tender, valójában a horvát sajtó két hete megírta, hogy a még hiányzó, Beli Manastirtól a magyar határig tartó, öt kilométeres autópálya-szakasz megépítésére kiírt pályázaton a Strabag és az Osijek Koteks is érvényes ajánlatot nyújtott be.
Az Index.hr szerint folyamatban van az ajánlatok elbírálása és a kivitelező kiválasztása, így a szerződés aláírása után, még augusztusban megindulhat az építkezés.
Az öt kilométeres szakaszra megvan az építési engedély is, a munkálatok várhatóan 2025 első felében fejeződnek be. Mivel addigra az M6-os teljes egészben elkészül, nem kell túl sokat várni arra, hogy Budapesttől egészen Eszékig vagy tovább, végig autópályán közlekedjünk. A folyamatban lévő beruházások nyomán összesen 300 kilométer egybefüggő gyorsforgalmi kapcsolat jön létre Budapest és a bosnyák határ között. A bosnyákok kétségtelenül le vannak maradva, mivel a rájuk eső 350 kilométerből eddig csak 93 kilométert adtak át, de mostanában mintha ott is lendületet kaptak volna a munkálatok. Még idén ősszel átadhatják a forgalomnak Mostartól délre a világ egyik legszebb hídját, és a hozzá csatlakozó 20 kilométer etapot.
Mindez pedig különösen jó hír a dalmát, illetve a montenegrói tengerpart szerelmeseinek, eddig ugyanis autópályán hatalmas, több száz kilométeres kerülővel, Horvátországon keresztül tudták csak megközelíteni a célpontjukat. A VC páneurópai folyosó a magyarországi M6-os autópályával és a horvátországi A10-es, A5-ös, illetve a bosnyák A1-es sztrádával együtt biztosít kapcsolatot Budapest és a horvát kikötő, Ploce között. A teljes hossz 635 kilométer, ebből 2025-re mintegy 400 kilométer fog kiépülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.