Az ország egyik legjobb adófizetői moráljával rendelkezik a Hell cégcsoport: 2010-től 2022-ig az áfán túl összesen 32,8 milliárd forint adót fizetett be a központi költségvetésbe. Emellett 37,9 milliárd forint bért és bér jellegű költséget fizetett ki a munkavállalóinak, miközben ugyanebben az időszakban ezeknek az összegeknek kevesebb mint 8 százalékát vették ki osztalékként a magyar tulajdonosok. A vállalat nyereségének többi részét visszaforgatták fejlesztésekbe.
A lelkünknek az esik a legjobban, amikor egy magyar ember külföldön összefut a termékünkkel, és a magáénak érzi. Merthogy szerencsére igencsak könnyen lehet már külföldön is találkozni velünk, hiszen közel hatvan országba exportálunk. Ez meglátszik a pénzügyi adatokon is, mivel a forgalom legnagyobb része exportból származik. Ez nemzetgazdasági szempontból nagyon fontos eredmény, mert a külföldről származó bevételt is Magyarországon fektetjük be
– mondta a Hell gyártásért és ellátási láncért felelős ügyvezetője, Csereklye Barnabás. Hozzátette, hogy a cég már több országban is piacvezető.
A Hell tárgyi eszközállománya, a szikszói a 80 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházásával együtt a 2023-as tervek szerint megközelíti a 200 milliárd forintot. A cég az elmúlt három év nehéz világgazdasági környezetében építette fel Magyarország első alumíniumdobozos tejeskávéüzemét. A múlt év végén a Hell cégcsoport 1369 főt foglalkoztatott.
Új cégek költöznek Szikszóra, 400 millióból épült nekik ipari parkA beruházáshoz vissza nem térítendő támogatást nyert el a település. |
A tulajdonosok lokálpatrióta szemléletét tükrözi, hogy az italgyártáson túl olyan fejlesztési értékteremtő projektek is a cégcsoport nevéhez fűződnek, mint az Avalon Park vagy az Avalon International School, amelyek Miskolc városát és az egész régiót gazdagítják és teszik vonzóbbá
– mondta Csereklye Barnabás. Szerinte a Hell egykori energiaital-gyártóból mára egy magas fokon vertikálisan integrált és termékportfóliójában diverzifikált, az alkoholmentes italok nemzetközi gyártójává vált. A 2019-ben bevezetett Hell Ice Coffee termékcsalád öt országban ért el piacvezető pozíciót. Az ügyvezető hozzátette, hogy a cégcsoport az egyik legnagyobb tejfelvásárló és exportőr Magyarországon. 2022-ben 20 millió liter tejet vásároltak a jegeskávétermékeikhez, ez a következő három-öt évben elérheti a 80-100 millió litert is.
A cégcsoport elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt. Ennek megfelelően a saját italdobozgyáruk megépítése előtt letették voksukat az alumíniumdoboz mint csomagolás mellett, mivel ez az egyetlen olyan környezetbarát italcsomagolás, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, minőségvesztés nélkül.
Szabari József, a Hell értékesítésért felelős ügyvezetője szerint mindaz, amit elértek az elmúlt években, a tehetség és a szorgalom diadala.
Csakis a fogyasztóinknak akarunk megfelelni, hiszen mindent nekik köszönhetünk. A legjobb exportvezérelt vállalat vagyunk az országban, a céges kultúránk pedig kellőképp inspirálja az egyéni és a csapatteljesítményt is
– mondta.
A Hell életében az export az egyik legfontosabb értékesítési irány. Ma már olyan távoli országokba is eljutnak a cég termékei, mint India. A világ legnépesebb országába 2018-ban lépett be a márka, és alig öt év alatt, idén májusra piacvezető lett az energiaital-kategória aludobozos szegmensében az eladott darabszámok alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.