A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 júliusában a fogyasztói árak 17,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az infláció januárban elkezdődött lassulása bizakodásra ad okot, de a cégek mindennapjait még mindig nagymértékben megnehezíti a két számjegyű áremelkedés és az energiaköltségek. Érdemes ezért minden olyan lehetőséget számba venni, amellyel mérsékelni lehet a működési költségeket, és vonzóbbá lehet tenni az üzletet a vevők számára. A költségek csökkentését el lehet érni például úgy, hogy a saját irodát vagy az üzlethelyiséget a cég megosztja egy másik vállalkozással. A K&H bizalmi index kkv-k körében végzett kutatása szerint ebben tízből négy vállalkozás lát fantáziát.
Ha megvan a nyitottság az üzlethelyiség megosztására, már csak a megfelelő partnercéget kell kiválasztani. Akárcsak a barátságban vagy a párkapcsolatban, ebben az esetben is a másik cég vezetőjének a személyisége a legmeghatározóbb szempont. A megkérdezett cégvezetők 58 százaléka szerint ez a legfontosabb feltétel. Emellett még szempont lehet az is, hogy minőségi legyen a másik cég terméke vagy szolgáltatása (a válaszolók 36 százaléka ezt fontosnak tarja), illetve az is előfeltételnek számít, hogy minél szélesebb vásárlói kört lehessen a másik céggel elérni ( a válaszolók 28 százaléka szerint ez is szerepet játszik a kiválasztásban).
A kutatás arra is kitért, hogy mi történne fordított helyzetben, azaz mennyire nyitottak a vállalkozások arra, hogy ők társuljanak be egy másik céghez. Másik vállalkozás irodájába vagy üzlethelyiségébe szintén tízből négy cég költözne be, elsősorban a költségek csökkentése, valamint új ügyfelek szerzése miatt. A cégméret azonban jelentősen befolyásolja a hajlandóságot.
A kisvállalkozások kimagasló arányban társulnának (a megkérdezettek 43 százaléka), a mikrovállalkozások az átlaghoz hasonlóan nyitottak (38 százalékuk), míg a középvállalkozások jóval elutasítóbbak (a válaszadók csupán 22 százaléka lenne erre hajlandó). A betársulásnál viszont már nem a személyiség, hanem az üzlethelyiség elhelyezkedése a legfontosabb – a megkérdezett cégek 49 százaléka vélekedik így –, azaz hogy a cég helye földrajzilag hol található.
Továbbá a másik vállalkozás vevőköre (a válaszadók 21 százaléka) és a termék vagy szolgáltatás minősége (a megkérdezett cégek 17 százaléka szerint) sem elhanyagolható szempont.
A K&H: üzletet ide! oldal új térképével a bank is segíteni tudja a cégeket, hogy könnyebben egymásra találjanak. Az induló és fejlődő cégeknek szóló edukációs anyagok mellett ugyanis az új térképes alkalmazás közösségi platformként is működik, amelyen a vállalkozások bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket másokkal a hatékonyabb működés és fejlődés érdekében. Az üzletfejlesztés mindig is kreativitást igényelt, ez is egy újszerű megoldás és innovatív trend a céges világban” – mutatott rá Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.