BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felcsillant a remény, hogy megépül az M9-es autóút: újra megpróbálkoznak Lázárék a hányatatott sorsú gyorsforgalmival

A kivitelező csődje, majd a beruházási stop után már harmadjára fut neki az állam az M9-es autóút építésének.

Sokadjára fut neki a magyar állam az M9-es autóút építésének, az Építési és Közlekedési Minisztérium már keresi a tervezőt az 51-es és 53- as főút közötti szakaszra – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED). 

m9
Fotó: wikipedia/anomalia

Egyszer már megindult az építkezés ezen a szakaszon, azonban a régészeti munkák elhúzódása, valamint a kivitelező Vegyépszer csődje miatt a beruházás teljesen leállt. Bár 2021-ben újraindult a folyamat, sőt, a kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. meg is találta a céget, amelyet az előkészítést végrehajtotta volna, a beruházási stop közbeszólt. 

Idén augusztusban viszont bekerült azon projektek közé, amelyek elsőként zöldutat kaptak.

A mostani kiírás szerint a tervezési szerződés az M9 gyorsforgalmi út 51. és 53. számú főút közötti szakaszára vonatkozik, tartalmazza a déli lekötést Tompáig, a Jánoshalmi mérnökségi telep és kerékpárút tervezését Jánoshalma, valamint Kiskunhalas között, a környezetvédelmi engedély módosítását, illetve szükség szerint új környezetvédelmi engedély(ek) megszerzését, teljes körű engedélyezési tervek elkészítését, az építési engedélyek megszerzését, továbbá a teljes körű kiviteli tervdokumentáció elkészítését.

Az viszont mindenképpen újdonság a korábbi tervekhez képest, hogy nem 2x1, hanem 2x2 sávon épülhet meg az érintett szakasz, amely az eddig elkészült 20,6 kilométerhez csatlakozna és 12,3 kilométer új nyomvonalat jelentene.

Az M9-esen kívül a tervezési felhívás tartalmazza még a bajai déli elkerülő és az algyői híd 2x2 sávosra való bővítését, ezek ugyancsak kiszabadultak augusztusban a beruházási stop alól.

Egyre zsúfoltabb az M0-s: a déli szakaszon már százezer fölött volt tavaly a napi átlagos forgalom

Idén is közzétette a 2022-es forgalomszámlálási adatokat a Magyar Közút, amely a teljes magyarországi úthálózatra vonatkozóan évről évre felméri az egyes szakaszok kihasználtságát. Tavaly az autópályákon összességében 13,9, míg az autóutakon 7,1 százalékkal nőtt a forgalom, bár az egyes szakaszok zsúfoltsága igencsak eltérő képet mutat. Összeszedtük a 2022-es év leginkább szembetűnő változásait a hazai gyorsforgalmi útvonalakon.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.