Sajtótájékoztatót hirdetett meg jövő hét keddre az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). Ennek önmagában még nem lenne különösebb jelentősége, azonban az esemény több szempontból is kiemeltnek ígérkezik.
Egyrészt a sajtótájékoztatót Lázár János tartja, a központi témája pedig
a közösségi közlekedésben várható tarifarendszer-váltás.
Némiképp érdekes, hogy az országos jelentőségű eseményt Debrecenben tartják, de úgy tudjuk, hogy ennek pusztán szervezési okai vannak. A Világgazdaság a fejleményekről tudósítani fog.
A részletek egyelőre nem ismertek, de azt már lehetett tudni, hogy az országos közösségi közlekedésben, tehát a MÁV és a Volán járatain márciustól új díjtermékek lépnek életbe. Erről az építési és közlekedési miniszter maga beszélt korábban. Néhány sarokpont is nyilvánosságra került, így például
Lázár János szerint azért van szükség a jegyek és bérletek jelenlegi rendszerének átalakítására, mert rengeteg jegyfajta, kedvezmény, díjtámogatás van forgalomban, amit szeretnének egyszerűsíteni vonatra és autóbuszra egyaránt. Ez rendkívüli horderejű változás lenne, hiszen körülbelül 4,5 millió ember használja a tömegközlekedést napi, heti rendszerességgel. Arról is beszélt, hogy a kormány azt szeretné elérni, hogy minél több ember az olcsó tömegközlekedést válassza, mert ez jót tesz a környezetnek.
De a jövő hét keddi bejelentés más szempontból is fontos lesz:
pont kerülhet az elhúzódó vitára a Budapest-bérletről.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a fővárosi közlekedést jelentősen egyszerűsítő termék márciusig marad érvényben, utána jelen állás szerint megszűnik. Ennek okait kívülről nehéz átlátni, de úgy tűnik, hogy két fő mozgatórugó van. Az egyik egy elszámolási vita a főváros és az állam között, a másik pedig az új tarifarendszer bevezetése, amelynek a vármegye- és országbérletek bevezetése és vitán felüli sikere ágyazott meg.
A Budapest-bérlet jövőjéről az elmúlt napokban zavaros, sokszor egymásnak ellentmondó információk érkeztek. Egy azonban biztos, és ez a MÁV közleményéből derült ki. Ebben azt írták, hogy bár 2024. január 1-jétől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz- és a MÁV-HÉV-járatokon, ám a tulajdonosi jogokat gyakorló ÉKM döntésének megfelelően
az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.
Ez a határidő pedig éppen megegyezik az új tarifarendszer bevezetésével. Vagyis könnyen lehet, hogy olyan új tarifák léphetnek életbe márciustól, amelyek versenyképesek lehetnek a mostani Budapest-bérlettel. De az sem zárható ki, hogy a márciusi dátum az elszámolási vita rendezésére vonatkozik, és a MÁV azt jelezte, hogy ha addig se lesz megoldás, akkor az átmeneti állapotokat a Budapest-bérlet használata kapcsán nem tartják fenn tovább.
Arra, hogy ezekre a felvetésekre választ kapjon a nyilvánosság, már nem kell sokat várni. Lázár János jövő héten kedden készül a bejelentésre. Igaz, közben a közlekedési államtitkár minden korábbinál világosabban felvázolta, hogyan lehet majd közlekedni Budapesten márciustól. Nagyon úgy tűnik, hogy döntés született a kérdésben.
Eldőlt a Budapest-bérlet sorsa: „tragédia pedig nincs” – megszólalt a közlekedési államtitkárFontos információ derült ki az elmúlt hetekben súlyos viták kereszttüzébe került Budapest-bérletről. Nagyon úgy tűnik, hogy döntés született a kérdésben. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.