Rendkívül kedvező várakozásokkal, a forgalom folyamatos növekedésének prognóziásával startolt az idén is a second hand ruházati piac, aminek nyomán 2023-as forgalmi adatainak elemzésével Magyarország legnagyobb online piactere, a Vatera is áttekintette a saját ruhaeladási trendjeit.
A Vaterán tavaly eladott ruhák, cipők, kiegészítők több mint háromnegyede felnőttméret volt, a gyerekruházati cikkek eladásainak száma a maradék közel negyedét tette ki a tranzakcióknak, míg a babaruházat aránya jóval alacsonyabb. Az utóbbi kategóriában inkább a babakocsik, bababútorok népszerűek a felhasználók körében – derül ki a piactéri statisztikából.
Egyelőre a Vaterán új gazdára találó ruhák háromnegyede női,
cipőkből és egyéb lábbeliből pedig dupla annyi női kivitelűt adnak el, mint férfimodellt.
Az eladások által generált forgalomban azonban már eltér a megoszlás:
Egy sor nem gazdasági tényező is segítheti a ruhák másodpiaci kereskedelmét a közeljövőben. Az egyre népszerűbb vintage ruhák, kiegészítők autentikus példányait ezeken a platformokon a legegyszerűbb beszerezni, különösképp igaz ez a quiet luxury irányzat minőségi alapanyagokból gyártott, logómentes, semleges színekből álló klasszikus darabjaira – kommentálta az aktuális trendeket Szabó Tünde, a Vatera marketingmenedzsere.
A régi-új stílusok előretörését jelzi, hogy a vaterás top keresések között például megjelent az egyébként nem túl ismert brit Barbour prémium márka.
A ruházati, sport- és divatmárkák közül a legtöbben a Nike és Adidas termékekre kerestek rá a Vaterán március első felében,
a harmadik legnépszerűbb keresőkifejezés pedig a moletti volt
a témában. Ezen a néven működik divatgyártó, de a vaterázók általánosságban szokták ezzel a jelzővel illetni a molett emberek vonalaira szabott ruhaneműket.
A divathoz kapcsolódó leggyakoribb márciusi keresések közt megtalálható még a Skechers cipőgyártó, a Ralph Lauren, Desigual és Tommy Hilfiger prémium divatmárkák, illetve a Louis Vuitton, Chanel és Gucci luxusmárkák is.
A női ruházaton belül a legtöbbet
A férfitermékek körében
Brutálisan nő a secondhand-ruhapiac méreteAz európai online divat- és szépségszektor jelentős, 18 százalékos, évi 144 milliárd euróra való bővülését várja tanulmánya szerint a Cross-Border Commerce Europe iparági szervezet 2026-ig. A bővülés jelentős hányadát a Vaterához hasonló, second hand és új ruhák, divatcikkek felhasználók közti adásvételét lehetővé tevő C2C (fogyasztó-fogyasztó közötti) piacterek fogják generálni, mivel egyre több ember számára vonzó beszerzési források költséghatékonyságuk és fenntartható jellegük nyomán. Az amerikai thredUP használtruha-piactér működtetője ennél is optimistább: 2027-ig a globális secondhand-ruhapiac megduplázódását várja, becslései szerint idén év végére a teljes ruházati piac 10 százalékát teszi majd ki a másodkézből származó ruhák, cipők és más divatcikkek. E kutatás szerint a second hand ruhapiac háromszor olyan gyorsan növekszik, mint az újruha-piac, és 2027-re több mint 350 milliárd dollárt tesz majd ki globálisan. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.