Március elsejével elindult az első magyarországi lakásbiztosítási kampány, amelyre több mint egy éve készül a biztosítási szakma: tavaly februárban született meg ugyanis az a rendelet, amely a kampányidőszak bevezetését előírta – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium pénteki sajtótájékoztatóján Túri Anikó, a tárca közigazgatási államtitkára.
Az államtitkár tájékoztatása szerint a kampány egyik fő célja a piaci verseny erősítése, ám ennek nemcsak a szerződések árában, hanem a tartalmában is tükröződnie kell: ezt azt jelenti, hogy nemcsak olcsóbb, hanem jobb védelmet nyújtó termékek is megjelennek a piacon. Túri Anikó szerint örvendetes, hogy már a kampány indulása előtti időszak is jelentős érdeklődést hozott, a biztosítók között már érdemben nőtt a verseny, így arra lehet számítani, hogy intenzív, izgalmas kampányidőszak jön most. A minisztérium várakozása a kampány kapcsán az – emelte ki az államtitkár –, hogy nő a szerződésszám, a biztosítások ár/érték aránya javul, miközben jobb, a korábbiaknál korszerűbb termékek jelennek meg a piacon. A kampány kiemelt célja a hazai piacra jellemző alulbiztosítottság csökkentése is, a sokszor hosszú évekkel ezelőtt kötött, elavult szerződések ugyanis nem nyújtanak megfelelő védelmet váratlan helyzetek bekövetkezésére: pedig fontos, hogy a rögzített biztosítási összegek fedezzék az esetleges újjáépítés költségét.
A szakértői várakozások szerint egyébként a családok akár több tízezer forintot is megtakaríthatnak a rendkívüli időszakban a szerződéseik felülvizsgálatával.
Kovács Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosa szerint a kampányidőszak bevezetésének szempontjai között szerepelt, hogy az emberek fontosnak tekintik a saját lakást, amelynél alapvető, hogy megfelelő biztosítási védelme is legyen. A másik szempont az volt, hogy az elmúlt években jelentős változások történtek a hazai ingatlanpiacon, amit a biztosítások nem követtek le teljes mértékben. Szintén fontos érv volt a kampányidőszak bevezetése mellett, hogy
a lakóingatlanok hozzávetőleg negyedénél nincs semmilyen biztosítási védelem, ami ugyan nemzetközi összevetésben sem számít magas aránynak, de mindenképp arra utal, hogy az újonnan belépő ügyfelek szempontjából is van még tér a növekedésre.
Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke szerint kétségtelen, hogy 2024 a lakásbiztosítások éve lesz. A lakásbiztosítási piacon – emlékeztetett – jelenleg 14 biztosító aktív, és 2023-ban 124 milliárd forintos díjbevétele származott ebből a termékből a szektornak. A piaci koncentráció ugyanakkor nagyon erős, a díjbevétel 82 százaléka négy társasághoz kapcsolódik. Kandrács Csaba is rámutatott ugyanakkor annak a fontosságára, hogy mindenki mérje fel a lehetőségeit a mostani kampányban: ebben segítséget nyújthat a jegybank Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldala, az MNB Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás összehasonlító oldala, a termék-összehasonlító honlapok és a közvetítők is.
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások kapcsán az alelnök elmondta: ezek a termékek magas szolgáltatási szintet, és az átlagosnál kedvezőbb árat tesznek elérhetővé a fogyasztóknak: a jegybank számításai szerint a minősített fogyasztóbarát termékeknél átlagosan 10 százalékkal alacsonyabb díj érhető el, miközben a szolgáltatásoknál 20 százalékos a többlet a többi konstrukcióhoz képest.
A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról – 2. rész – Jelentős veszély az alulbiztosítottságMindenkinek érdemes kihasználnia a most induló lakásbiztosítási kampány nyújtotta lehetőségeket – erről beszélgettünk Bara Ágnessel, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértőjével. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.