Sikeres évet zárt tavaly a CIB Bank kisvállalati üzletága: az új számlanyitások száma 2023-ban hozzávetőleg 13 százalékkal emelkedett a megelőző évihez képest – közölte a bank. Az ügyfél-akvizíciók száma alapján pedig a CIB Bank a harmadik helyen végzett a piaci rangsorban, 13 százalék feletti részesedéssel az évi 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételt elérő vállalkozások új számlanyitása körében.
A bank november–decemberben próbajelleggel, januártól pedig teljeskörűen is bevezette az online számlanyitást, aminek a hatása érzékelhető. Az online csatornát választó és az online számlanyitás feltételeinek megfelelő kisvállalati ügyfelek január elejétől április 2-ig már megnyitották az első százötven folyószámlát a pénzintézetnél, az interneten keresztül nyitott számlák aránya februárban elérte a 11 százalékot.
Az első negyedév adatai szerint
az online számlanyitások több mint fele egyéni vállalkozásokhoz kötődik.
A kft.-k aránya 40 százalék feletti, a betéti társaságok részesedése pedig néhány százalék. A tevékenységi köröket vizsgálva egyenletes a megoszlás, gyakorlatilag minden ágazat képviselteti magát az online számlanyitást preferáló ügyfelek körében.
A koronavírus-járvány egyik fontos tapasztalata, hogy a lakossági ügyfelekkel meg lehet szerettetni az online bankolást. A digitalizáció azonban a vállalati oldalon is nagyon felgyorsult – mondta Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági vezérigazgató-helyettese. A CIB arra számít, hogy az online számlanyitást választó kisvállalati ügyfelek aránya az idén ugrásszerűen nő.
Jó hír az ügyfeleknek: nem követi az inflációt a díjaival a CIB BankA CIB Bank bejelentette, hogy az áremelése nem követi az inflációt. A legfontosabb napi tranzakcióknál 10 százalék alatti mértékben nőnek a díjak a lakossági ügyfeleknél. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.