Az idei év első negyedében 13 százalékkal nőtt a használt gépjárművek eladása a 2023-as év azonos időszakához képest, a tendencia Magyarországon is megfigyelhető. A használtautó-piac erősödésének hátterében az ellátási lánc globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság állhat, ami sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé.
Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83 százalékkal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét. Ez a jókora növekedés a vállalat nyugat-európai nyitásának, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmenseknek a következménye.
Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint
az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót,
és a növekedés később is folytatódik.
A vezérigazgató úgy látja, a tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Kelet-Közép-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.
A fent említett piacokon a cég bevétele 146 százalékról 264-re nőtt.
Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, 2023-ban a carVerticalnak végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.
„Tavaly valamennyi piacunkon megújultunk – javítottuk a brand vizuális megjelenését és kommunikációját, és arra törekszünk, hogy professzionális tanácsadókká váljunk a gépjárművásárlás és -eladás terén” – mondja Medonis.
A carVertical alig hét éve kezdte meg működését, az alkalmazottak száma az utóbbi egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt. A vállalat két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa ezer leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.
A cég közelmúltban piacra dobott új terméke – a járművezetők számára fejlesztett alkalmazás – egyelőre csak Litvániában érhető el, de a tervek szerint hamarosan más országokban is bevezethetik.
Mindez összhangban van a cég azon elképzelésével, hogy a vállalat a járműtörténet-ellenőrzésen messze túlmutató ökoszisztémává váljon.
Bár a cég minden területen gyorsan növekszik, a carVertical továbbra is az alapításakor meghatározott munkahelyi kultúra jegyében folytatja tevékenységét: alkalmazottai kivétel nélkül otthonról dolgozhatnak, és korlátlan mennyiségű szabadságot vehetnek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.