BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Innovációs ökoszisztémát szervez az MKIK

Olyan, kkv-knak szánt innovációs ökoszisztéma létrehozását tervezi a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, amely egyben képet ad a hazai vállalkozások innovációs helyzetéről.

Herbály István, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Kutatásfejlesztési és Innovációs Kollégiumának elnöke szerint a vállalkozások a saját alapfejlesztéseiket gyakran összekeverik a valós innovációval. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának van vállalkozásfejlesztési és innovációs programja, amelynek célja, hogy pontos képet adjon a vállalkozásoknak, mi tekinthető innovációnak és mi fejlesztésnek. Ez egyáltalán nem mindegy a pályázatokon való részvételnél. Illetve fontos, hogy az MKIK be tudja csatornázni az egyes pályázatokba a potenciális vállalkozásokat – tette hozzá a kollégium elnöke az MKIK-KAVOSZ Zrt. „Velünk a vállalkozásodért” konferenciáján.

Herbály István / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A szervezet három városban (Debrecenben, Szegeden és Pécsett) indított vállalkozásoknak konzultációs programot. Ennek keretében 15-15 vállalkozás közül választanak városonként 10 olyan vállalatot (összesen 30-at), amely megalkothatja az MKIK innovációs ökoszisztémáját. 

A cél, hogy ezek a vállalkozások együttműködve innováljanak és egymással együttműködve dolgozzanak. Ezzel komoly képet lehet kapni a hazai kis- és közepes cégek innovációs állapotáról, másrészt ha a program elkezd működni, alappillére lehet egy országos programnak. Herbály István jelezte, hogy a programba még lehet jelentkezni.

A program fontos eleme a kamarának, amely igyekszik folyamatosan bővíteni a tagjai számára nyújtott szolgáltatást. Dunai Péter, a szervezet főtitkára a konferencia kerekasztal-beszélgetésén mutatott rá, hogy a vállalkozások a területi kamarákon keresztül érhetik el a vállalkozásfejlesztési szolgáltatásokat, és egyben kapcsolatot teremthetnek a szervezeten keresztül a gazdasági döntéshozókkal. A kamarák hídként szolgálnak a politika és persze a vállalati piac között.

A konferencia workshopjában Németh Zoltán, a DrPrezi Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója adott néhány praktikus tanácsot a vállalkozóknak abban, hogyan tudják tevékenységüket, terméküket erősebben kommunikálni. 

 

Érdi-Krausz Gábor, a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft. MI-vállalkozásokban meglevő szerepéről beszélt / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság)

Az előadás lényege volt az egyszerű, érthető kommunikáció, amelynek a célja az ügyfelekben megfelelő gondolatokat ébreszteni a vállalatról. Két alapvető eszközről, a hasonlatról-metaforáról és az alliterációról mint figyelemfelkeltőről beszélt. Mindezt pedig az előadó összekötötte a nagy nyelvi modelleket kínáló mesterséges intelligenciával, amely képes meglepően gyorsan egyperces kommunikációs megoldásokat adni egy-egy vállalat jellemzésére.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.