Túl van a próbaterhelésen a Kalocsa és Paks között megépült Duna-híd: a kétnapos művelet szombati munkáihoz 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel a Duna Aszfalt, írja a Magyar Építők.
A lap szerint előbb a statikus, aztán a dinamikus terhelést végezték el. A híd egyébként két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot.
Az ÉKM szombati közleménye azt írja, a most lezárult projektelem pénteken kezdődött, amikor a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Ettől is látványosabb volt a szombati esemény: ekkor egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg.
Az ÉKM közleménye szerint a járművek számtalan alakzatban töltöttek el hosszú perceket. Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Többek közt a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját is vizsgálták. Az előbbiekhez képest sokkal mozgalmasabb és rövidebb mérési esemény volt a dinamikus terhelés, amely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 kilométer per órás sebességgel.
Ahogy korábban írtunk, nemrégiben derült ki, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése nyomán Tomori Pál, egykori kalocsai érsek nevét fogja viselni az átkelő. Az átadásra várhatóan június első napjaiban kerülhet sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.