BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Penang,,Malaysia,-,20,Oct,2023:,Car,Logo,Of,A

Szegedi BYD-gyár: nem állította meg a kínaiakat a vámháború, hatalmas üzemet építenek nálunk

A kínai elektromosautó-gyártó által megvásárolt terület melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles, vagyis 10 hektáros összeszerelő üzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. A szegedi BYD-gyár összeszerelőüzeme lehet a valaha legnagyobb alapterületű épület a városban. Eközben az Európai Unió júliustól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó villanyos járművekre.

Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a BYD által megvásárolt szegedi terület melletti részen többek között egy 500 méter hosszú, 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelő üzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. 

Szegedi BYD-gyár
Szegedi BYD-gyár: a város főtere eltörpülhet majd a kínai elektromosautó-gyártó összeszerelő üzeme mellett / Fotó: Shutterstock

 

Szegedi BYD-gyár: ezer darab elektromos autó naponta

Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a BYD a Csongrád-Csanád vármegyei város határában lévő mintegy 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az elektromosautó-gyárát, ahonnan az európai piacot szolgálja majd ki. A több ezer új munkahelyet létrehozó kínai óriás az akkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamatot itt valósítja meg.

A Telex cikke rámutat: ha valóban elkészülne a 10 hektáros fejlesztés, 

ez lenne majd a valaha legnagyobb alapterületű szegedi épület.

Kiemelték: a nagybani piac területe is mindössze 420 méter hosszon – raktárépülettel és piactérrel együtt – terül el a Budapesti út mentén, a BYD-vel átellenben. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárja lehet a mindenki által megfogható viszonyítási alap, az ázsiai vállalat összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz, mint az. 

A portál úgy tudja, a beruházás itt nem áll meg: 

  • jön hozzá még egy 435 méter hosszú festő-, valamint 
  • egy 370 méteres lökhárítógyártó üzem és 
  • egy L alakú összekötő létesítmény is.

Hangsúlyozták: a BYD-gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurulhatnak az első elektromos autók a gyártósorról. Logisztikai forrásokból a Telex úgy értesült, 

a teljes kapacitás nagyjából ezer új darab lehet majd naponta,

amellyel jelenleg nem tud lépést tartani a meglévő vasúti áruszállítási kapacitás sem, ezért ott is szükségesek lehetnek még fejlesztések.

Lapunk korábban megírta, hogy az Európai Unió (EU) a jövő hónaptól, vagyis júliustól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó elektromos járművekre, ami fokozza a globális kereskedelmi háborút. Közülük

  • a BYD 17,4, 
  • a Geely 20, 
  • a SAIC pedig 38,1 százalék fizetésére kötelezett.

A BYD versenyelőnyét egyelőre nem veszélyeztetik az európai extra vámok.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.