BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szegedi BYD-gyár: fontos részleteket mondott el a kínai vezető a gyártásról és arról, miért minket választottak

Évente akár 300 ezer plug-in hibrid és elektromos jármű is legördülhet a jövő ősztől termelő szegedi BYD-gyár szalagjairól, erről beszélt a Szeged.hu-nak a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettese. Zhang Bo hangsúlyozta, minden szigorú környezetvédelmi szabályt be fognak tartani, és akkumulátort pedig nem gyártanak az üzemben, azokat Kínából hozzák és Szegeden helyezik be az autókba.

Interjút adott a Szeged.hu-nak a dél-magyarországi városba érkező kínai autóipari óriás, a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettese. Zhang Bo vezető mérnök elmondta, a céget 1995-ben alapították, és gyors növekedésének köszönhetően az autó- és az energiaipar megkerülhetetlen szereplőjévé vált. Ennek köszönhetően világszerte több mint 700 ezer munkavállalójuk van, közülük pedig mintegy százezren mérnökként dolgoznak. 

BYD
Szegedi BYD-gyár: tiszta vizet öntött a pohárba a kínai vezető, ezért választották Magyarországot / Fotó: Szeged.hu

Hangsúlyozta, a céljuk, hogy az új energiával működő járművek gyártójaként erős jelenlétet alakítsanak ki Európában. Magyarországnak meghatározó az autóipar szerepe, a BYD már az ötödik autógyártó lesz az országban. Ráadásul számos beszállító is Magyarországot választotta gyártási helyszínként, ami remek lehetőségeket, környezetet teremt a tevékenységükhöz.

A BYD több stratégiai okból választotta Szegedet és Magyarországot. Az új szegedi üzemünk csúcstechnológiát és automatizált gyártósorokat hoz a régióba. Az európai piac ellátásának is fontos pillére lesz a létesítmény, ami otthont ad majd a teljes gyártási folyamatunknak, az akkumulátorgyártás kivételével

magyarázta Zhang Bo, aki jelezte, hogy az autóipar erős magyarországi jelenléte mellett Szeged egyeteme és képzett munkaereje is jelentős tényező volt döntésük meghozatalában. A szegedi helyi tehetség és oktatási infrastruktúra szilárd alapot biztosít innovatív és fenntartható termelési céljaikhoz. 

Idén ősszel kezdődik a gyár építése

A vezető mérnök több konkrétumot is megosztott az interjúban, munkák jelenlegi állásáról elmondta, hogy a projekt korai szakaszában járnak, de már számos előkészület zajlik, beleértve a munkaerő-felvételt és a beszállítók kiválasztását is. A terület tulajdonosa, a szegedi önkormányzat szakaszosan adja át a területet év végéig a BYD-nek. Jelenleg az alapozási, régészeti munkálatok, az infrastruktúra kiépítése, a betonozási munkálatok zajlanak. A bejelentés 2023. december 22-én volt, az előzetes adásvételi szerződést pedig 2024. január 30-án írták alá, így az alapkőletételt 2024 őszére tervezik.

Először évi 150 ezer, majd 300 ezer jármű gördülhet le a szalagokról

A logisztikai osztály vezérigazgató-helyettese arról is beszélt, hogy a szegedi üzemükben alacsony károsanyag-kibocsátású, elektromos és benzinüzemű plug-in hibrid járművek gyártását tervezik, a termelést pedig 2025 második felében akarják elindítani.

Az üzem kapacitása kezdetben évi 150 ezer jármű lesz, idővel azonban 300 ezer autót terveznek legyártani évente. 

A szegedi gyárban 4 ezer főt alkalmazhatnak, teljes kapacitás esetén pedig, évek múlva akár 10 ezer munkavállalót is.

„A Szegeden gyártott BYD-termékpaletta minden, Európában népszerű szegmensben tartalmaz majd modelleket. Célunk, hogy Európában, Európának tervezzünk és építsünk autókat. Megígérhetem önöknek, hogy olyan autókat fogunk gyártani, amelyeket az európai vásárlók szívesen vezetnek, az ő preferenciáikhoz és igényeikhez igazodva. Az üzem sokoldalú lesz, képes lesz benzinüzemű plug-in hibridek és elektromos járművek gyártására is” – mondta a szakember, aki azt is jelezte, hogy akkumulátort az üzemben nem fognak gyártani, azokat Kínából hozzák, majd Szegedre szállítják, és ott építik be az autókba.

Azt ígérte, hogy szigorúan betartják az összes vonatkozó környezetvédelmi határértéket is és nyitottak arra, hogy külső, független partnereket – például egyetemi vagy civil szervezetek szakértőit – vonjanak be a kibocsátásuk ellenőrzésébe.

Zhang Bo szerint a BYD üzeme sok tekintetben olyan lesz, mint a hazánkban jelenlévő német cégek, a Mercedes és az Audi gyártóüzemei, de az iparágban elérhető legmodernebb technológiát alkalmazzák majd.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.