„Sok mindent mérünk, például azt is, milyen gyorsan mond fel valaki. Tudják, mennyi idő után mondott fel egy vidéki vállalat kollégája? Hat perc” – mondta Steigervald Krisztián generációkutató a magyar fiatalok gondolkodásáról szóló felmérés eredményei ismertetve a Bosch×Richter Innovátorok Napján. Hozzátette: a húszas éveiben járó fiatal – aki fizikai munkára jelentkezett a szóban forgó céghez – a megbeszéltek szerint 8 órakor a recepción várakozott, de mivel 6 percig nem érkezett a fogadására senki, hazament. „Érdemes ezen az eseten elgondolkozni, mert így elveszíthettek egy értékesnek ígérkező kétkezi munkaerőt” – jegyezte meg a trénerként és mentorként is tevékenykedő Steigervald.
A témába vágóan Somogyi András – a Bosch csoport humán erőforrásért felelős alelnöke Magyarországon és az Adria régióban – megjegyezte:
a Boschnál már csupán egy perc alatt lehet a különböző pozíciókra jelentkezni az online felületükön, ami a többiek között a stigmatizált Z generációnak is kedvez.
Erdei Katalin, a Richter Gedeon Nyrt. HR-igazgatója eközben arról beszélt, hogy korábban bevett szokás volt a „stresszinterjúztatás”, de ezt a Richternél már egy jó ideje elhagyták.
Mint ismert, a Bosch és a Richter közös megbízásából készült kutatásból egyértelműen kiderült, a Z generáció hazai tagjai, vagyis az 1997 és 2012 között születettek a világ legfontosabb problémáinak
Többségük a saját életmódján is kész változtatni, ha a környezetvédelemről, illetve a fenntartható jövőről van szó.
Ráadásul minden más szempontnál fontosabbnak tartják a rugalmas munkaszervezést és a home office-t, hogy a munka-magánélet egyensúlya meglegyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.