BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Akcióterv a gyakorlatban: a MÁV közel 20 milliárd forintot költ a pályák fejlesztésére

Szeptemberben megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása. A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések. Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés. Éjjelenként azonban mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy a december 4-i határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció. Ez a beruházás már része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett ötpontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének.

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 kilométer hosszon megszűnik a sebességkorlátozás, és akár öt perccel javulhat a menetidő is. A kivitelezés teljes költsége a MÁV saját forrásából mintegy 18 milliárd forint.

Gőzerővel dolgoznak a MÁV munkagépei a sínek felújításán / Fotó:  MÁV / YouTube

Az első fázisban, október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újítják fel az egyik vágányt a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. kivitelezésében. Mostanáig a Nyékládháza és Miskolc közötti szakaszra tervezett munkálatok jelentős hányadával már végeztek is – derül ki a vasúttársaság csütörtökön kiadott közleményéből.

Műszakonként mintegy 200-250 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával végzik a kivitelezést. Ebben része volt a 210 tonnás – Európában is ritkaságnak számító – korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncnak, amellyel kilenc nap alatt cserélte a kivitelező az úgynevezett felépítményt, azaz a síneket és a vasbeton aljakat.

A nagygépes ágyazatrostálás is elkészült: 9,5 kilométeren közel 37 ezer tonna zúzottkövet rostáltak, illetve cseréltek a szakemberek egy speciális vasúti munkagép segítségével. Földmunkás ágyazatcserére is szükség volt mintegy 500 méteren, ezenkívül elkészültek két híd szigetelési munkái is. A sín- és ágyazatcseréket követően folyamatosan halad a vágányok szabályozása, ágyazatpótlás és az útátjárók átépítése is, továbbá folytatják a bokor- és cserjeirtást, a padkák rendezését, valamint a vízelvezető árkok kialakítását.

A Nyékládháza és Emőd közötti részen is az ütemterv szerint haladnak a munkálatok. Itt 5,5 kilométeren 21 ezer tonnányi zúzottkövet mozgattak meg, átrostálták és cserélték. Három híd szigetelését befejezték, a negyedik híd szigetelése még folyamatban van, és a mintegy 9000 betonalj kétharmadát kicserélték. Hátra van még 95 darab 120 méter hosszú sínszál cseréje, valamint az útátjárók átépítése, a padkarendezés és az árkok kialakítása.

Menetrendi változásokkal is járnak a felújítások

A felújítási munkafázisokhoz igazodva jelentősen módosult a távolsági – intercity, interrégió, nemzetközi – vonatok és a személyvonatok közlekedési rendje a Budapest–Miskolc fővonalon, az erre utazóktól azt kéri a MÁV, hogy mindenképp tájékozódjanak előzetesen.

A módosított menetrendek a vasúttársaság online felületein (MÁV-app, Elvira) elérhetők. A hirdetmények, térképek a hivatalos honlap  vágányzári menüpontjából tölthetők le. Az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornákon keresztül is tájékoztatják az utazóközönséget.

A menetrendi változásokról ebben a  korábbi közleményben olvashatnak részletesen.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.