BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sebességteszt a Budapest-Belgrád vasútvonalon: óránkénti 200 kilométer a cél

Németországból hozattak mérővonatot a Budapest–Belgrád vasútvonal tesztelésére. A tervek szerint a teljes szakaszon elindul a forgalom november 25-én. A teszt október 10-ig tart, eddig kell felmérni, hogy a vasútvonal elbírja-e az óránkénti 200 kilométeres sebességet.

Megkezdődött hétfőn a Szabadka és Újvidék közötti gyorsvasút tesztelése, a Budapest–Belgrád vasútvonal teljes szakaszán ugyanis a tervek szerint november 25-én indul meg a forgalom.

SERBIA-BACKA TOPOLA-BELGRADE-BUDAPEST RAILWAY-NOVI SAD-SUBOTICA-TRACK CONNECTION
Budapest-Belgrád vasútvonal
Mérővonat teszteli a Budapest–Belgrád vasútvonalat / Fotó: AFP

A mérővonatot Szerbia a Deutsche Bahn német állami vasúttársaságtól kapta kölcsön. 

A tesztelést október 10-ig mindennap végzik a vasúti pálya egy-egy szakaszán, ahol a mérővonat ellenőrzi a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, az óránkénti 200 kilométert.

A vasútvonal magyarországi szakaszán a legmagasabb elérhető sebesség óránként 160 kilométer lesz.

A Budapest–Belgrád vasútvonal egyik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc.

A Szabadka és Belgrád közötti 184 kilométeres szakaszt a vonat 70 perc alatt teszi majd meg.

Meghúzza a derékszíjat a kormány – jönnek a megszorítások, a Budapest–Belgrád vasútvonal is érintett

Zömében pénzelvonásokat jelentő, 130 pontos határozatcsomagot írt alá Orbán Viktor miniszterelnök. A Magyar Közlönyben megjelent intézkedések több nagy projektet érintenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.