A 23 társaság 118–816 millió forint közötti tőkejuttatásban részesült, összesen nyolcmilliárd forintot kaptak e cégek. A tőkeemelés amolyan ideiglenes problémakezelésként fogható fel, mivel a vagyontanács kezében nincs ennél több eszköz ezen állami tulajdonú társaságok helyzetének rendezésére. A gondok ugyanis strukturálisak.
Az alapvető probléma a tevékenységfinanszírozás rendezetlensége, ezt pedig egy tőkeemelés nem oldja meg – mutat rá Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója. Hozzátette: a tőkeemelés ráadásul nem állítja meg a buszpark elöregedését sem, csupán kismértékben lassítja azt. Figyelembe véve, hogy egy busz átlagos ára mintegy ötvenmillió forint, jól látható, hogy megközelítőleg 160 buszra futja ebből a tőkeemelésből, ugyanakkor a Volán-társaságoknál évi hatszáz busz cseréjére lenne szükség, hogy a járműpark elöregedése megállítható legyen. Ehhez a bevételi ágon évente 25-30 milliárd forint többletre lenne szükség. Csak így alakulhat ki a gazdálkodás egyensúlya a Volán-cégeknél, a bevételek rendezésével ugyanis rendszerszinten lehetne kezelni a problémát – hívja fel a figyelmet Saslics Elemér.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.