A számítógépeivel eddig főként az üzleti felhasználókat megcélzó Lenovo nyitni kíván a lakossági piac felé is. Ősztől megújuló termékkínálatában már megjelennek az ennek a vevőkörnek szóló netbookok – mondta lapunknak Gottlieb István, a kínai PC-márka hazai leányvállalatának vezetője. Hozzátette ugyanakkor, hiba ezt a termékkategóriát a noteszgépek helyettesítőjének tartani, ez inkább csak kiegészítője azoknak.
A hordozható számítógépek piacán nemrég megjelent, főként internetezésre és levelezésre használható készülékeket a Lenovónál egyelőre választékbővítésnek szánják, kíváncsiak, hogyan fogadja ezeket a piac. Az Ideapad néven futó termékcsoportból az idén még csak néhány száz darabos eladással számolnak. A fő profilt a jövőben is az üzleti célú asztali és noteszgépek jelentik, utóbbiakból ősztől erőteljesebben nyitnak a kis- és középvállalati felhasználók felé. A cég mérnökei kimondottan ezen üzleti szegmens számára fejlesztettek ki kevesebb extrával ellátott, kedvezőbb árú laptopokat. Új kategóriát képviselnek a hazai kínálatban a szerverek is, az anyacég a közelmúltban vette meg ezt a termékkategóriát is az IBM-től. (Három éve az IBM PC-üzletágát vette meg.) Gottlieb az idén nem számít drámai növekedésre a hazai PC-piacon, a Lenovo tartja 8-9 százalékos piaci részesedését, ezzel a negyedik-ötödik szereplő. Változott a gyártás is. Tavaly még a kínai cég szerződéses gyártója, az SCI-Sanmina Székesfehérváron szerelte össze az európai piacra szánt készülékeket, ám a Lenovo saját üzemet épített Lengyelországban, s az itteni gyártást átvitte oda. Az SCI-Sanmina eladta a fehérvári üzemet a Foxconn-nak, amely ott a konkurens Acer gépeit szereli össze. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.